Puan Ver
Puan Ver

Evrimleşmiş tüm canlıların ortak atası bakteriler midir?

Eğer öyleyse bakteriler de kendi aralarında çeşitliliğe sahip, peki hangi bakteri türü ortak atadır?

Günümüzde yaşayan bakterilerden evrilmedik. Diğer tanımlanmış ve henüz tanımlanmamış milyonlarca belki de milyarlarca canlının ortak atası olan basit tek hücreli canlıdan evrildik, günümüzde yaşayan her türlü bakterinin de o basit tek hücreliden evrildiği gibi.

Abiyogenez teorisine göre canlılık cansızlıktan gelmektedir ve tabii ki bu süreç işlerken evrim içerisinde barındırdığı birçok mekanizma ile canlıları basitten komplekse götürür.

Lakin bu şekilde düşünerek çevremizdeki en basit canlıların bakteriler olduğunu söyleyip olsa olsa bu basit canlılardan gelmişizdir sanısı ne yazık ki doğru değildir. Sürecin bütünü incelenip olabildiğince geriye gittiğimiz zaman ise mevcut bilimimiz ve araştırmalarımız canlılığın başlangıç noktasının hidrofobik yağ moleküllerinin oluşturduğu çeperli yapılar yani Koaservatlar olabileceğini belirtmektedir.

İleri okuma olarak sitede yer alan Abiyogenez Teorisi yazı dizisini okumanız durumunda sorularınıza cevap bulacağınızı düşünmekteyim.

İyi Okumalar :)

1. Koaservatların Cansızlıktan Evrimi Koaservatlar hakkında daha fazla bilgi için
  2. Abiyogenez Teori Kimyasal Evrimin temelleri için

“Dünya, hayranlık uyandıracak şeylerle doludur. Ancak bilim onlara göz attığında, bunlar daha da hayranlık uyandırıcı hale gelir, daha az değil!”
David Attenborough