Sorulara Dön
Sahtebilim & Şüphecilik

Evrimin tüm dünya'da yüksek kurumlarca kabul edilmesi, evrimin gerçek olmadığını varsayarsak, kimin ne işine yarayacaktır?

Evrimin tüm dünyada bm gibi küresel kurumlarca öğretilmesi için bildirgesi veya evrim karşıtı makale ve bilim adamlarının sözde bilim gibi nedenlerle kabul görmemesi, eğer evrimin gerçek olmadığını varsayarsak, kimin ne işine yarayacaktır? Evrim karşıtlarının bu konudaki fikirleri nelerdir? (kaynağa ea dışında faydalı linkler iyi olur. )

Yüzlerce evrim karşıtı ile binlerce yorum tartışmış biri olarak tabii ki evrim karşıtı değilim ama yine de cevap vereyim. Evrim karşıtlarının akıl yürütme şekli genellikle şöyle oluyor: "Evrim karşıtı (akademik) makale veya veri varmış ama sırf "evrim karşıtı" olduğu için kabul edilmiyor." diye düşünüyorlar.

"Niye böyle bir şey olsun?" kısmı ise çok basit: "Çünkü evrimden önce bütün canlıların puf diye son halleri ile var edilmesi fikri hakimdi. Ama evrim bu görüşe zıt. (Kimisi evrimin direkt olarak Tanrı'ya veya dinlerine karşı olduğunu da düşünebiliyor.) İnanmamak isteyen kişilerin, bu inançtan kaçan kişilerin sığınma kapısı gibi olarak görüyorlar evrimi. Evrim de bir "inanç" olduğu için o inancın yok olmaması ve "doğru inançtan" kaçmak için bazı büyük güçlerin evrimden vazgeçemediğini, o yüzden evrimi bilimselmiş gibi sunduğunu düşünüyorlar. Zaten evrime yönelik en basit hatalarla dolu blog yazılarını evrimsel biyoloji eğitimi almadıkları veya ellerinde bilimsel bir veri olmadığı için hakemli bir dergide yayınlayamıyorlar. Böyle olunca da bir mağduriyet algısı oluşuyor. İnsanlar da genelde mağdur olana destek vermeye meyilli. Bu büyük oyuna sessiz kalmayan evrim karşıtı kişi ise yazısını bazı blog sitelerinde yayınlayınca "kahramanlaşmış, mağdur edilmesine rağmen susmamış" olarak algılanıyor. Blog yazısı okumak da daha kolay ayrıca.

Genelde böyle bir mantık yürütüp bu mantığın devamını getirmedikleri için sorun oluyor. Son olarak da bu "büyük oyun" argümanının hatası göstermek için kullanabileceğiniz bir argümanı göstereyim. Onlar mantığın devamını getirmediği için bunu göstermek bize düşüyor.

Evrimi çürüten bilimsel makale olsa koskoca bilim dalı çöküyor. Birçok bilim dalınca da kullanıldığı için birçok bilim dalında da köklü bir değişikliğe gidilecek. Yani o kadar bilim insanı, bilim dalı üniversite tarafından kullanılacak, o kadar atıf alacak ki o makale, makaleyi yayınlayan dergi de editör de yazar da editörü de tabiri yerindeyse davul zurna ile karşılarlar. Nature gibi dergiler kapışır. Hem köşeyi dönerler, Nobel falan da zaten çocuk oyuncağı. Bu köşeyi dönme fırsatını engelliyorlarsa pek akıllıca bir hareket olmaz.

Sorulara Dön