Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrimimiz sırasında insan olan ilk cins hangisidir?

İlk insanın asla var olmadığını çünkü insan türünün evrimleşirken hızlı bir şekilde değilde yavaş yavaş, ufak değişikliklerle olduğunu okumuştum. Ama en eski insan fosilleri olarak bildiğimiz australopithecus anamensis fosilleri var. Yani fosiller bakarak ilk insanın australopithecus anamensis olduğunu söyliyemezmiyiz?

İnsanın biyolojideki tanımı Homo cinsine dahil hayvan demektir. Homo Sapiens(biz) zeki insan, tarihöncesi türlerden Homo Erectus dik insan, Homo Denisovan denisova insanı ve Homo Habilis becerikli insan... Saydığım türlerden hepsi homo cinsine dahildi. Hepsi insandı. Öte yandan sorunda bahsettiğin Australopithecus Anamensis türü için aynı durum geçerli değildir çünkü bahsi geçen bu tür Homo cinsine dahil değildir. İsminden de anlaşıldığı gibi Australopithecus cinsine dahildir. Yani insan değillerdir diyebiliriz. Onlar için insan ataları terimini kullanmak daha doğru olacaktır. Bazı biliminsanlarınca ilk Homo türü olduğu düşünülen Homo Gautengensis'in atası Australopithecus Sediba olarak kabul edilir. Evrilmekte olan türlerin ata türden farklı isimle anılması için ata tür ile kendisi arasında belirgin bir fark olması gerekir. Bu yüzden ilk Homo türünün en eski örnekleri ile Australopithecus Sediba türünün son örnekleri arasında belirgin bir fark yoktur. Çünkü evrim nesilden nesile ufak değişikliklerle uzun zaman içerisinde gerçekleşir. İlk insanın asla varolmayış sebebi de budur. Çünkü bir Australopithecus Sediba dişisinin bir anda bir Homo Gautengensis yavrusu doğurması imkansızdır. türlerin ayrılmasında önemli olan bu fark uzun zaman içerisinde oluşur.

Puan Ver

“İnsanlar kitabımın 10 sene içinde unutulacağını söylüyor. Belki de... Ancak destek olan prestijli bilim insanlarına bakarak söyleyebilirim ki, konunun kendisi unutulmayacaktır.”