Puan Ver
Puan Ver

Evrimciler yunus kemiğinin insan atasına ait kemik olduğunu iddia etti mi?

Arkadaşlar bu konu ne kadar bilimsel ve ya bilim dışı? Evrim karşıtları bunun tezgah olduğunu, 5 milyon yıllık köprücük kemiğinin aslında hominid kemiği değil, yunus kemiği olduğunu söylüyorlar. Ne kadar doğru? İnternette buna dair türkçe makale bulamadım.

Şöyle bir şey var ki böyle durumlar zaten evrimsel biyoloji ve paleontolojide çok yaşanıyor. Bilim insanları da hata yapar, bundan doğal bir şey olabilir mi. Önemli olan hatayı fark etmektir.

Vakti zamanında Iguanodon fosilinin baş parmağını, nazal boynuz sanmışlardı.

Tanystropheus’un kafası ile kuyruğunu karıştırmışlardı. Kafayı kuyruk kısmına oturtmuşlardı. Sonra vertebraların corpus büyüklükleri ve yaşadığı alandan fark edilip, düzeltilmişti.

Pteranodon gibi uçan sürüngenlerin (pterosaur) yeni keşfi sırasında onların denizlerde vatoz ve manta ray gibi yaşadıkları düşünülmüştü. Böyle canlıların uçabileceğine hiç ihtimali verilmemişti.

Böyle örnekler bol. Fakat bu olaylar bilimsel düşünceye ters unsurlar değildir. Yaşanması tamamen doğal hatalardır. Böylece ders alarak bilimsel alanda çok daha hızlı öğreniriz. Çünkü bir sonraki fosilin keşfinde, yaşanan hataları göz önünde bulundururuz ve daha isabetli sonuçlar elde ederiz.

“İnsanlar, anlamadıkları şeyleri sevmemeye hazırdırlar. Anlaşılmaz olan, insanlara her zaman iğrenç gelmiştir.”
Letitia E. Landon