Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap

Evrenin ötesinde ne var?

En çok merak ettiğim sorular arasında yer alan bu soru hakkında herhalde kimsenin kesin bilgisi yoktur. Benim bu soruyu sorma amacım teoriler üretmek. 14 yaşında olduğum için bu konu ile ilgili ingilizce araştırma yapamadım ama sizin bu konu hakkında düşüncelerinizi bekliyorum.

Merhaba Arda.

Bu konu ile ilgili ne İngilizce'de, ne de başka bir dilde bilgiye ulaşamazsın. Çünkü bu soruya takılan insanlar için tatmin edici bir cevap henüz keşfedilemedi. Ayrıca gözlemleyebilmek için evren çok büyük, evrenin tamamını gözlemleyemiyoruz. Gözlemlenebilir evren olarak bilinen ve toplamda 93,2 milyar ışık yılı çapında bir alanı gözlemleyebiliyoruz. Hesaplamalarımıza göre, evrenin tamamı, gözlemlenebilir evrenin yaklaşık 250 katı olabilir. Yani çok büyük. Bunun yanısıra, evren ışık hızından daha hızlı bir şekilde genişlemektedir ki, ışık hızında bile gitsek sonuna asla ulaşamayız.

O yüzden fizikte veya astronomide, evrenin sınırı veya ötesi ile ilgili bir önerme bulunmaz çünkü elimizde hiç veri yok. Konu ile ilgili ancak fikir yürütebiliriz ki, bu da bilimsel olmaz.

Puan Ver

“Mühendisler, insanlığın çeşitlenen ihtiyaçlarını karşılayabilmek için daha da çok çalışmalıdır.”
Harold Chestnut