Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrenin büyüklüğü ölçülebilir mi? Evren sürekli genişliyorsa genişleme katsayısı bulunabilir mi?

Hatırla
Takip

Evrenin büyüklüğü soruna ben değil aşağıda vereceğim kaynak cevap versin çünkü fizikte yapacağımız küçük bir hata dahi farklı ve yanlış sonuçlara ulaşmamıza sebep olabilir. Bende hata yapabilirim:)  Evrenin genişlemesi konusuna gelince de; evren sürekli daha fazla genişlemektedir. Evrenin genişlemesinin sürekli artmasının sebebi de büyük patlamanın ilk anlarında ortaya çıkmış olan "evrendeki enflasyon "dur. Bu linkte enflasyonun resimli, güzel bir anlatımı var; http://www.astronomynotes.com/cosmolgy/s12.htm . Ancak enflasyondan da emin değiliz. Belki 2. sorunu cevaplayabilmek için enflasyonu araştırabilirsin :)

1. space.com

Evet ölçülebilir ve evet bulunabilir ve bulundu da.

Hubble yaptığı gözlemler sonucu gezegenlerin birbirinden uzaklaştığını gözlemledi. Gezegenler arasındaki mesafe ve uzaklaşma hızı sayesinde yaptığı hesaplamalarla kendi adını verdiği Hubble sabitini ortaya koydu. Evrenin genişleme hızından yararlanılarak yapılan hesaplar, görünür evrenin yarıçapının yaklaşık 46 milyar ışık yılı olduğu hesaplandı.

Tabi evrenin genişleme hızı giderek azaldığı için hubble sabiti aslında zamanla değişmektedir.

1. Rasyonalist Kozmoloji: Hubble Sabiti

“Bu Dünya'ya sırf bir biyolojik tesadüf sonucu gelip de insan kibri nedeniyle yok olmak ironilerin en büyüğü olurdu.”
Richard Leakey