Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrenin bir noktadan başladığını nereden biliyoruz?

Kozmik arka plan ışımasının ötesini goremedigimize göre???

Teşekkür
Hatırla
Takip

Edwin Hubble yaptığı çalışmalar ile bizim içinde bulunduğumuz local gruptaki galaksiler dışında diğer tüm galaksiler bizden uzaklaşma olduğunu tespit etmiştir. Galaksiler bizden ne kadar uzaklaşırlarsa renkleri o kadar kırmızıya kayma eğilimindedir. Böylece evrenin genişlemekte olduğu hatta hızlanarak genişlediği tespit edilmiştir. Bu veriden yola çıkarsak evrenin bir zamanlar daha küçük olduğunu hatta dahada öncesinde çok küçük bir hacime sıkışmış olduğunu anlayabiliriz. Bu düşünce ile bigbang teorisi fikri ortaya atılmıştır. Bu teori arkasında güçlü deliller bulundurur. Büyük patlama teorisi diğer evren modellerinden (örneğin Plazma evren modeli) daha güçlü temellere sahip güçlü bir teoridir. Evrendeki kozmik arkaplan ışıması evrenin her noktasına çeşitli oranlarda dağılmıştır. Bu arkaplan radyasyonu bigbang den geriye kalmış bir artıktır. Evrene farklı oranda dağılmasının sebebi zamanında küçük hacime sahip olan ve hızla genişleyen evrenimiz içinde bulunan hidrojen ve helyum atomlarının kuantum dalgalanmaları ile çeşitli bölgelerde miktarları yoğunlaşmış ve bu sayede galaksiler ve yıldızlar oluşmuştur. Tabiki bigbang dönemini ve öncesini gözlemleyemiyoruz fakat bu teoriyi yanlışlayabilecek tespitler olmadığı sürece ve bigbang teorisini destekleyen veriler artmaya devam ettikçe bu teori güçlü bir teori olmaya devam edecektir. Bu durum diğer teoriler içinde geçerlidir.

Puan Ver

“Şahsen, tek bir zeki insanın en keskin eleştirisini, milyonlarca kişiden oluşan akılsız bir kitlenin onayına tercih ederim.”
Johannes Kepler