Sorulara Dön
Noah N
Üye

evrende ki diğer uygarlıklar bizi göremezden mi geliyor?

evrende başka uygarlıklar varsa muhtemelen bir çoğu insandan daha gelişmiş bir medeniyete sahiptir ve mantık olarak gelişmiş medeniyetler evrenin oluşumunda ilk oluşan yaşanılabilir gezegenlerde olması gerek lakin insan yeterince gelişemediği için henüz bir temas sağlanamadı ama bir yerde onların gelip bizimle bir iletişim kurmaları gerekmez mi?
İlhan Taşlı
Uzay Bilimleri Takipçisi

Evrende var olan öte gezegenlerde canlılık olabilir, hatta bunların içinde medeniyet kurabilmiş kadar zeki canlılarda mümkündür. Bu zeki canlıların içinde bir türün, bizden daha ileri gidebilmiş ve muhteşem teknolojiye sahip olduklarını düşünelim. Sorun şu, nasıl iletişim kuracağız? Bu günkü teknoloji ile en yakın yıldız olan Proksima'ya gidişimiz tam 160 bin yıl sürerdi. Hadi ışık hızında gemi yaptık ki bu imkansız yaklaşık 4 yıl. Yaklaşık 130 yıldır uzaya ışık hızında radyo sinyalimiz yayılıyor, galaksimizi 7 metre çapında bir daire olarak düşünürseniz merkezde 1 cm'lik bilyenin çapı kadar yol kat etmiş.

Bu muhteşem canlıların, solucan deliği oluşturabilme ve istedikleri yere gidebilme teknolojisine sahip olduğunu düşünsek bile, bizlerin hangi galaksi süper kümesinin, hangi kümesinin, hangi yerel grubunun, hangi üyesinin, hangi sarmalının, hangi yıldız kümesinin, hangi yıldız sisteminde olduğunu nereden bilecekler? Bu dünya okyanuslarında farklı bir özelliğe sahip tek bir su damlasını bulmaktan milyarlarca kat daha zor. [1]

Tüm Reklamları Kapat

1. bebarbilim. Evrenin Akılalmaz Büyüklüğü! - Bebarbilim. (10 Ocak 2021). Alındığı Tarih: 2 Mayıs 2023. Alındığı Yer: bebarbilim | Arşiv Bağlantısı
Kevser Fidanboy
Konuya ilişkin araştırma yaptım

Bu soru bilim cemiasında üzerinde oldukça düşünülmüş,tartışılmış bir konudur.Tabi ki uzaylıların varlığına dair elimizde herhangi bir kanıt yok ama bu var olmayacağı anlamına gelmez.Bu yüzden de sadece teoride kalsa da birkaç bilim insanından oluşan bir topluluk bu konuda fikirlerini öne sürmüş ve bugünki Fermi Paradoksunu oluşturmuşlardır.(Enrico Fermi) Öne sürülen savları burada uzun uzun anlatmak yerine video ismini kaynaklara yazıyorum.

Fermi Paradoksu(1/2)- Nerede Tüm bu uzaylılar?

Fermi Paradoksu(2/2)-Çözümler ve Fikirler-Nerede Tüm Bu Uzaylılar?[1][1]