Sorulara Dön
Fizik & Kuantum

Evrende, bilinen en tehlikeli gök cismi hangisidir?

Bir yazıda magnetar olduğunu okumuştum ama neden magnetar olduğunu anlamadım.

Teşekkür (3)
Hatırla (2)
Takip

Magnetarların tam olarak nasıl oluştuğu bilinmese de tahminlere göre her on süpernovadan birinde magnetar doğar.

Bazı bilim insanlarına göre Magnetarlar karadeliğe dönüşebilmesi gereken bir yıldızın karadeliğe dönüşememesi yani çok az bir farkla kütlesinin karadeliğe dönüşmeye yetmemesi, nötron yıldızına da dönüşemeyecek kadar fazla kütlesinin olmasından dolayı karşımıza çok kararsız bir nötron yıldızı çıkıyor. Buda onu evrenin en tehlikeli yapılardan biri yapıyor.

Magnetarlar aklınıza gelebilecek her türlü mıknatıstan katrilyonlarca daha fazla güçlüdür. Gücünü kanıtlamak için örnek; mesela güneşimizin yerine bir magnetar olsaydı vücudumuzda bulunan demiri bile çekip çıkarırdı.

Ayrıca etrafında bulunan tüm manyetik cisimleri kendisine çeker içine alırdı. Bu da tüm güneş sistemimizi çekmesi demek olurdu.İşte magnetarlar bu yüzden çok tehlikeli.

Çevresinde bulunan hiçbir manyetik varlığa yaşama şansı vermiyorlar. O kadar güçlüler ki etrafında hiçbir manyetik varlığı affetmiyorlar. İnsanların kanın içinde bulunan demiri son zerresine kadar çekebilecek güçteler. Bu kadarıyla kalmıyor tabi ki.

Magnetarlarda nötron yıldızları gibi etrafında mükemmel bir hızda döner fakat nötron yıldızları gibi manyetik alanları düzenli değildir.

Magnetarların manyetik yapısı bazen alçalır bazen çok çok yükselir. Bazen bu manyetik alan binlerce ışık yılı uzakta olan nesneleri bile etkileyebilecek güce ulaşabiliyorlar.

Siz karadeliğin yanından uzay geminiz ile çekim alanına girmeden onu seyrederek geçebilirsiniz. Ama bir magnetarı gözünüzle görmeye başladığınızda sonunuz ölümden başka bir şey olması mümkün değildir.

Magnetar
Uzay haberleri

Cisim olarak değil ancak,olay olarak Evrendeki en tehlikeli olay şahsi görüşüm,Gama Işını Patlamalarıdır.

Gama ışını patlamalarının kaynağı olarak iki ayrı görüş vardır, dev bir yıldızın çökmesi hipernova ya da bileşenleri nötron yıldızı olan çift yıldız sistemindeki nötron yıldızlarının birbiriyle birleşmesi.

Bu patlamalar sonucu oluşan GAMA IŞINLARI uzayda yol alırlar ve önlerine gelen neredeyse her şeyi yok ederler, yakınımızda (yüzlerce ışık yılı) meydana gelebilecek bir gama ışını patlaması dünyanın her yerinde nükleer bomba patlamış etkisi yaratırdı bu da kitlesel yok oluş demek.Bundan daha uzakları ve enerjisi daha az olanlar ise atmosferimizi yok ederlerdi.

Gama Işını Patlaması