Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evren sosnsuz mudur? Entropi madde olan dünyada mantıklı ,ama ruhla alemi diye bir yer varsa madde olmadığı için entropi olmayabilir mi?

Evrenin büyük patlama sonrası genişlemeye devam etmesi nedeniyle sonlu olması gerektiği düşünülmekte, ancak bu sınır bizim için çok bir şey ifade etmiyor aslında. Henüz kendi solar sistemimizdeki gezegenlere ulaşmak bile bir sorun iken, farklı kuasarlara gitmek rüya iken evrene ait sınırdan bahsetmek anlamını kaybetmekte.

Entropi, fizik alemde hüküm süren evrensel bir kanun, termodinamik yasa.

Günümüzde ölüm sonrası bilincin kaybolmadığına dair bilimsel bulgular oluşmaya başladı. Bazı fizikçiler, zaman üstü bilincin asıl kararları veridiği, buradaki bilincimizin de sadece onu onayladığına dair görüşleri var. Kollektif bilinç de zamanüstü bir ortak ağ görüşünü oluşturmakta. Beynin -kullanılan- araç niteliği taşıması ve onu yöneten her ne ise, bedende beyinde olmadığı artık biliniyor. Vs vs vs. Bunlar ve yaklaşık nedenlerle madde üstü, süptil bir varoluş seviyesinin olma ihtimali üzerinde durulmakta ancak henüz çok net konuşmak mümkün değil. Ancak bu tarz yaklaşımları gerçek varsayarsak, elbette ki böyle madde üstü bir seviyede entropi geçersiz kalacaktır teorik olarak.

Puan Ver

“Veri, bilgi değildir. Bilgi, kanaat değildir. Kanaat, bilgelik değildir. Bilgelik, gerçeklik değildir.”
Robert Royar