Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evren içerisinde evren veya evrenler oluşması mümkün mü?

Hatırla
Takip
Evren, sonsuz uzay ve uzay içindeki gök varlıklarının tümünü kapsayan bir bütündür. Evren sonsuz olduğu için sonsuz bir evrende sonsuz bir evrenin olması fikri çok saçma olurdu. Çünkü bu evren, asıl evrenin ta kendisi olurdu.
Teşekkür

Olabilir. Kuantum fiziğinde, kuantum olasılıklarının her birinin evrenin bölünmesiyle farklı paralel evrenlerde gerçekleştiğini söyleyen "yeni dünyalar görüşü" de bilim insanları arasında popülerleşmeye başladı. Ayrıca kara deliklerden bebek evrenlerin ortaya çıktığı gibi fikirler de mevcut. Sicim kuramlarından M-kuramı gibi daha yüksek boyutları işin içine karıştıran kuramlarda da farklı boyutlara sahip evrenlerden bahsetmek mümkün. Bilim insanları arasında çoklu evren ve tomurcuklanan evren ifadeleri sık kullanılmakta, bizim evrenimiz de bu şekilde doğmuş olabilir.

Teşekkür

• Yazar Yok. Michio Kaku, Paralel Dünyalar. (03 Temmuz 2019). Alındığı Tarih: 03 Temmuz 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

“Bir şey sizin için yeterince önemliyse, ihtimaller düşük olsa bile onu başarmayı denersiniz.”