Puan Ver
Puan Ver

Evren içerisinde evren veya evrenler oluşması mümkün mü?

Sonra Cevapla
Takip Et
Evren, sonsuz uzay ve uzay içindeki gök varlıklarının tümünü kapsayan bir bütündür. Evren sonsuz olduğu için sonsuz bir evrende sonsuz bir evrenin olması fikri çok saçma olurdu. Çünkü bu evren, asıl evrenin ta kendisi olurdu.

1. Wikipedia Evren

Olabilir. Kuantum fiziğinde, kuantum olasılıklarının her birinin evrenin bölünmesiyle farklı paralel evrenlerde gerçekleştiğini söyleyen "yeni dünyalar görüşü" de bilim insanları arasında popülerleşmeye başladı. Ayrıca kara deliklerden bebek evrenlerin ortaya çıktığı gibi fikirler de mevcut. Sicim kuramlarından M-kuramı gibi daha yüksek boyutları işin içine karıştıran kuramlarda da farklı boyutlara sahip evrenlerden bahsetmek mümkün. Bilim insanları arasında çoklu evren ve tomurcuklanan evren ifadeleri sık kullanılmakta, bizim evrenimiz de bu şekilde doğmuş olabilir.

Favorilerime Ekle

1. Michio Kaku, Paralel Dünyalar aynı zamanda kitap ODTÜ yayıncılık tarafından çevrilmiş

“Bilim ve sanat, bir kuşun iki kanadı gibidir. Bu iki kanadı kullanabilen toplumlar uçar ve özgür olurlar. Uçamayanlar ise tavuk olur... 'Tavuk toplum', önüne atılan bir avuç yemi gagalarken, arkadan yumurtalarının alındığının farkında bile olmaz!”