Puan Ver
Puan Ver

Evren herhangi bir canlının organı gibi işlev gören bir canlı olabilir mi?

Neye dayanarak öne atıyorsun diyecek olursanız evrenin başı ve sonu var bir periyot halinde varsayabiliriz,organlarımız da hücrelerimizde görevlerini yerine getirmek için var olur ve yok olurlar. Bu ile ilgili teori var mı varsa da detayları neler iyi günler :)

İlker Kanber 0

canlılık kavramı üzerine bi sürü farklı fikirler bulunmakta fakat temel olarak canlıları cansızlardan ayırmak için kullanılan bazı özellikler bulunmakta bu özellikleri başlıklar altında toplayacak olursak evrim ,tepki,üreme,büyüme,homeostaz,metabolizma,organizasyon bu özellikleri taşıyan varlıklar canlı olarak nitelendiriliyor tabi canlı ve cansız varlıkların arasında gidip gelen ne canlı ne de cansız denilebilinecek varlıklarda var örnek olarak virüsler verilebilir.  bütün bu özellikler dünya için geçerli farklı gezegenlerde farklı yaşam formları varsa onları bu özellikler kapsamında değerlendiremeyiz. canlılık kavramından ne anladığımızda önemli , evreni gözlemlememize ve elde ettiğimiz verilere bağlı olarak zaman içerisinde canlılık kavramının tanımıda değişebilir.

“Deneyim zorlu bir öğretmendir: Önce sınavı verir, sonra dersi.”
Vernon Sanders Law