Tüm Reklamları Kapat
Sorulara Dön
Enes Leba
2,364 UP
Üye

Elementlerin atom sayısı değişince özelikleri nasıl degişebiliyor?

Yani atom sayısı elementlerin özeliklerini nasıl belirliyor değiştiriyor? Bu fazladan sayı nasıl belirleyeci etken olabiliyor?
Tüm Reklamları Kapat
Barış Kurt
akademisyen, kimyager

Elementin tanımı gereği tek atom türünden oluşması gerektiğini belirtelim bu durumda elementin atom sayısı elementin özelliğini değiştirmez: 1 tane oksijen atomu da 1 mol oksijen atomu da aynı özelliği zaten göstermek zorundadır. Özelliği değiştiren şey, elementin başka elementlerle elektron alış verişine girerek bağ oluşturması yani bileşik oluşturmasıdır. Bu durumda bir elementin HOMO dediğimiz enerji seviyesinde bulunan elektronları ile ki bunları yüksek enerjili diye nitelendirebiliriz, diğer elementin LUMO yani düşük enerji seviyesinde bulunan elektronları orta bir enerji seviyesinde buluşur ve iki elementin de enerjileri değişmiş olur enerjisi değişince de yeni bir bileşik ortaya çıkmış olur. [1][2]

1. Wikipedia. Species Of Atoms Having The Same Number Of Protons In The Atomic Nucleus. (7 Ekim 2001). Alındığı Yer: Wikipedia | Arşiv Bağlantısı
  2. Wikipedia. Homo/Lumo - Vikipedi. (4 Eylül 2018). Alındığı Yer: Wikipedia | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Evrendeki Gizli Üst Boyutlar Nerede?
Kediniz Sizi Nasıl Seks Makinasına Çeviriyor?
Interstellar'daki Karadelik, Neden Gerçeğine Benzemiyor?
İlk Defa Ne Zaman Giysi Giydik?