Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Elektronlar çekirdek çevresinde eliptik yörünge mi izlerler, dairesel yörünge mi?

Gezegenlerin izlediği yörüngenin artık dairesel değil de eliptik olduğunu biliyoruz. Peki ya elektronlar da çekirdek etrafında gezegenlerin güneş etrafındaki hareketi gibi mi hareket ediyorlar?

Elektronlar elektrik bulutlarının içerisinde bulunurlar.

Elektronlar çok hızlı oldukları için nasıl hareket ettikleri bilinmiyor, bulunuyor olabilecekleri yerlere elektron bulutu deniyor.

Elektronların kesin olarak konumlarını ve hızlarını aynı anda bilmek mümkün değildir. Heisenberg Belirsizlik İlkesi bunu söylemektedir. Yukarıdaki cevaba katılmakla beraber şunu eklemek isterim. Biz elektronları s,p,d,f yörüngelerine yerleştiririz (Hund Kuralı). S (sharp), p (principal), d (diffuse), f (fundamental) olarak bilinir.

Burada elektronun zamana bağlı konum denklemi devreye girer. Yani Schrodinger Dalga Fonksiyonu ve Kuantum mekaniği... Eğer elektronların dalga fonksiyonlarını çözerseniz bu s, p ,d, f yörüngelerinin şekilleri ortaya çıkar. Bunlar da elektron bulutlarının bulunma olasılığının olduğu yörüngelerin şeklidir.

Elektronların dalga fonksiyonunun çözümünden ortaya çıkan yörüngelerin şekli (elektronların bulunma olasılığı ve bulunma yerlerinin şekli)
pinclipart

“Delilik, aynı hataları tekrar edip farklı sonuçlar beklemektir.”
Narcotics Anonymous