Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Elektriğe elektron akışı diyebilir miyiz?

Merhaba. Elektriği elektron akışı olarak tanımlayabilir miyiz? Elektronlar hareket ettiği için elektrik oluşur demek doğru olur mu?

Genel anlamda akıma yük akışı demek daha doğru olacaktır. Her malzeme için yük taşıyıcısının elektronm olma zorunluluğu yok. Ama metaller için böyle denebilir. Metallerdeki elektrik akımı elektron akışıdır.

Ancak bu akış, metalin bir ucundajki elektronun hareket ederek metalin öbür ucuna varması şeklinde olmaz. Elektronlar, "sürüklenme hızı" denen bir hızda kolektif bir hareket gerçekleştirir.

Puan Ver

elektrik, elektrik yüklerinin akışına dayanan bir dizi fiziksel olaya verilen isimdir. Elektrik sözcüğü Türkçeye Fransızcadan geçmiştir. Elektriğin Türkçe eş anlamlısı çıngı sözcüğüdür. Ayrıca Anadolu ağızlarında elektrik anlamında yaldırayık sözcüğü tespit edilmiştir

Elektrik yükü veya elektriksel yük ise bir maddenin elektrik yüklü diğer bir maddeyle yakınlaştığı zaman meydana gelen kuvvetten etkilenmesine sebep olan fiziksel özelliktir. Pozitif ve Negatif olmak üzere iki tür elektriksel yük vardır.

Pozitif yük proton, negatif yük ise elektron olduğundan dolayı. Elektrik, elektriksel yüklerin yani proton ve elektronların hareketi neticesinde oluşuyor demek doğru olur.

İyi çalışmalar dilerim.

Puan Ver

“Gerçekler öylesine romantiktir ki, hayal gücü onun üzerine hiçbir şey katamaz.”
Jules Verne