Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Eğer vücudumuza beta glikozit bağını sindiren enzimler enjekte edersek bunları sindirebilen memelilere dönüşebilir miyiz?

Memelilerde beta glikozit başını sindiren enzimler yokmuş. Bu yüzden selüloz ve kitini biz memeliler sindiremiyoruz.

Aslında bu soruyu "evet hayır" a indirgemek doğru değildir.Çünkü henüz öyle bir şey yapmadık.Bu suni deneyi öncelikle hayvanlarda deneyip etkisine bakmamız gerekir.Bu konuyla ilgili bir çalışma bildiğim kadarıyla bulunmuyor.Bir de şunu asla unutmayın evrim sabahtan akşama olan bir olay değildir.Beta glikozitleri sindirememiz yaklaşık 150 bin yıla dayanıyor.Takdir edersin ki tekrar aktif hale getirmek astronomik rakamlar ister.

Puan Ver

Enzimleri vücuda sürekli olarak enjekte ettiğimizi varsayarsak bu hipotez kurulabilir ancak vücudumuzdaki tüm enzimlerin de bir ömürleri vardır ve bozulduklarında ayrıştırılıp genlerimize göre tekrar üretilirler, genlerimizde kodlu olmayan enzimleri üretemeyiz. Yani dışarıdan enjekte edilen enzimler bizim türümüzü olduğumuz canlıyı değiştirmez, ancak geçici özellikler kazandırabilir.

“Karakteriniz, kaderinizdir.”