Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Dünya'ya yalnızca güneş mi ısı ve ışık sağlar?

Merak ettiğim şey, çok az bile olsa diğer galaksilerdeki yıldızların dünya'ya ısı ve ışık sağlayıp sağlamadığı. Teşekkürler.

Dünya'ya Güneş de dahil olmak üzere galaksimizdeki yüz milyarlarca yıldızdan ve diğer yüz milyarlarca galaksideki tüm yıldızlardan ışık gelir. Fakat, Güneş'imizden Dünya'ya ulaşan ışık akısı (i.e., birim zamanda birim alana düşen enerji), diğer tüm yıldızlardan gelen akının toplamından bile mertebelerce daha fazladır. Bu nedenle sorunun cevabı teknik olarak "Evet" olsa da, pratik olarak diğer galaksilerden gelen bu enerji Dünya üzerindeki yaşamı desteklemekten çok uzak bir miktardadır.

Bu arada, diğer galaksilerden gelen (görünür) ışıktan daha parlak bir galaksi-dışı ışıma da vardır: Kozmik Arkaplan Işıması (CMB). Bu ışımanın parlaklığı yaklaşık olarak metre kare başına 1 mikrowatt gücündedir. Güneş'imizden Dünya'ya ulaşan güç ise yaklaşık olarak 1 kilowatt olduğundan, CMB'den gelen enerjinin bile Dünya'nın enerji bütçesine etkisi yok denecek kadar azdır.

Puan Ver

Uzaya baktığında görebildiğin parlayan yıldızların tamamı teorik olarak bize enerji verir. Çünkü ışık bize fotonlar sayesinde ulaşır ve bu da enerji taşır. Fakat bu oldukça küçük bir değerdir ki sağladıkları bu enerji güneşle kıyaslanamaz bile.

Puan Ver

“Bilimin en nihai amacı; en az sayıda hipotez ve varsayımla, mantıksal çıkarımlardan gelen en fazla sayıda deneysel gerçeği kapsamaktır.”