Sorulara Dön
Didem Sss
Üye

Dünyanın her yerinde zaman aynı mıdır?

Kutuplarda, ekvatorda farklılık gösterir mi?
902 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
Giannare Gattusso
Matematik öğretmeniyim

Einstein’ın özel görelilik kuramı, zamanın sabit bir hızda akmadığını ve ivmeden etkilenebileceğini öngörür. Söz konusu teori yerçekiminin güçlü olduğu durumlarda zamanın daha yavaş aktığını ileri sürer. Zemin kat Dünya’nın kütlesine üst katlardan daha yakın olduğuna göre, orada yerçekimi çok az farkla da olsa daha kuvvetlidir ve dolayısıyla zaman bir nebze daha yavaş akar. 2010’da fizikçiler gerçekten de merdivenin bir üst basa­mağında duran birinin bir alt basamaktaki kişiye kıyasla daha hızlı yaşlandığını göstermeyi başardılar [1]

125 görüntülenme

1. S. Çağlar. Yerçekimi Ve Zaman İlişkisi: Yükseklere Çıktıkça Daha Çok Yaşlanırız!. (10 Eylül 2021). Alındığı Yer: Matematiksel | Arşiv Bağlantısı
Ilgaz Deniz Arı
Lise öğrencisi

Hayır değildir, dünya üzerinde zaman yükseklere çıkıldıkça hızlanır, aşağılara indikçe yavaşlar. Fakat bu çok küçük bir farktır, özel ekipmanlar olmadan anlaşılamaz. Örneğin, atom saatleri ile anlaşılabilir.

İbrahim Sayla
Sadece meraklıyım

Diğer cevaplara ek olarak şöyle düşünülmesi daha iyi olabilir; zamanın aynı olması için tam anlamıyla aynı şartlar sağlanmalıdır(kuantum düzeyinde). Bu sadece dünyamız değil evren için çok zor bir olaydır. Bu yüzden tabi ki dünyanın her yerinde zaman farklıdır.

Ege Boran Elmastaş
MF ÖĞRENCİSİ

bildiğim kadarıyla bir cisim ne kadar hızlanırsa zaman onun için o kadar yavaş akar,bu tam tersi içinde geçirlidir.yani her yerde zaman aynı değidir.bu dünya için de geçerlidir.bu soruyla alakalı basit makalelere kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

Enes Zxs
Okur

Bütün insanlar için eşit hızda akıyor çünkü aynı hızda hareket ediyoruz. Burası fizik ile alakalı olan görelelik kısmı. Ancak zaman farkları var kutuplarda mevsimler fark oluşturur. Dünyadaki çap pek fark etmiyor. Gelin Jüpiter'e bakalım. Jüpiter'in kutpu ve ekvatoru arasında 5dklık zaman farkı vardır ve bu Sistem 1 Sistem 2 olarak ayrılır. 5dk 5dkdır. Jüpiter de bir yıl 10759 (Jüpiter günümü dünya günümü anlamadım) 10759×5=53.795dk yapar. Hangi gezegene göre hesaplandığını bilseydik kaç gün olduğunu hesaplayabilirdik. Farkı siz düşünün. Dünya bunu uygulamak pek bir fark oluşturmaz. Ekvatoral Çap 6378,1 km Kutupsal Çap 6356,8 km. Jüpiter de ise Ekvatoral 142.984 km Kutupsal 133.709 km. Farkı siz düşünün.

Bunun dışında farklı zaman dilimleri kullanıyoruz. Kökü Fransızca olan Temps universel coordonné İngilizce olarak Coordinated Universal Time. Şu kaynaktan okuyabilirsiniz.[1]

İyi günler :) Umarım Faydalı olmuştur

1. Wikipedia. Eşgüdümlü Evrensel Zaman Dilimi. Alındığı Tarih: 7 Temmuz 2022. Alındığı Yer: Wikipedia | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Evrendeki Gizli Üst Boyutlar Nerede?
Kediniz Sizi Nasıl Seks Makinasına Çeviriyor?
Interstellar'daki Karadelik, Neden Gerçeğine Benzemiyor?
İlk Defa Ne Zaman Giysi Giydik?