Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Dünyanın ağırlığı ne kadar? Ve nasıl biliyorsunuz bunu?

Ben 8 yaşındayım :)

119 görüntülenme
Hatırla (2)
Takip (1)

Dünya’nın kütlesi, Newton’un kütleçekim yasasıyla hesaplanmıştır. Bunun için kütlesi bilinen herhangi bir cisim kullanılabilir.

Kütleçekim yasası:

F=G×M×m/d²

Uyarlanmış hali:

Mdünya=(F×d²)/(G×m)

1 kg kütleye sahip bir cismi referans alır, Dünya'nın yarıçapını ve kütleçekim sabitini yerine koyarsanız Dünya'nın kütlesi olan 6.0×10²⁴ kg elde edersiniz.

135 görüntülenme

Merhabalar Ali Toker

8 yaşında olupta bilimsel şeyler düşünmen ve arastırman beni çok mutlu etti. 8yaşında evrim ağacıyla tanıştığın için çok şanslısın. Sorunu olabildiğince basit cevaplayacağım.

Dünyanın kütlesi 5.97237×10^24(24 tane 0'ı var demek bu) kg oluyor. Bunun bilinmesi basit yasaların bilinmesiyle bulundu. Yani kütle çekimiyle ve merkez kaç kuvvetiyle. Kütlesi olan cisimler birbirini basit bir formul le birbirini çektikleri bulundu. Mesela dunya ve insanlar bizler tarafından bir kutle çekimi var yada çubukla topu salladığımızda dısarı doğru Merkez kaç kuvveti var. Bunların nasıl çalıştığı ipin uzunluğu, kutle, hız, periyot hepsi tek tek hesaplanarak formul yazılıyor.

Sonra diyorlar ki, biz 2 kutlenin birbirini ne kuvvetle cektiklerini biliyoruz(kutle carpımları bölü mesafenin karesi) astronomik matematik hesaplarıyla dunya ve gunes arası mesafede biliniyor, merkez kaç kuvvetinin etkisi(kütle carpı hızın karesi bölü mesafe) , kutle cekimi, aradaki mesafe, 1 yıl periyot bunlar biliniyor. Formul de tek eksik kutle ki bu da basit işlemle bulunabilir. Yani basit formuller buyuk problemler cozer.

116 görüntülenme
Teşekkür (1)

“Eğer ki uzaylılar Dünya'ya gelseydi, onlara halen enerji kaynağı olarak yerin derinliklerinden fosil yakıt çıkardığımızı söylemeye utanırdım.”