Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Dünyamız hala oluşmaya devam mı etmektedir yoksa ömrünün sonuna mı yaklaşmaktadır?

Alperen Canışen 2
Teşekkür (2)
Hatırla
Takip

Sorduğun soru diyalektik bir yapıya sahip olduğu için cevabını şöyle bir örnekle verebiliriz: Evrimde "ara tür" denen kavramın bulunmama sebebi evrimin sürekli oluşudur. Evrilmeye devam eden canlı bir sonuca varmak için değil bulunduğu ortam ve yaşam koşullarından buna maruz kalır(yani süreklidir). Bu sadece canlılığın değil evrenin bir lütfudur. Dünya'mızda kendi oluşum süresince bir çok evreden geçmiş, günümüze yaşama elverişli bir gezegen olarak gelmiştir. Maalesef sorduğun soru bir gezegen için değil de yıldız için olsaydı ömrünü bilebilirdik. Dünya'mızın da ömrünü Güneş'e göre düşünürsek ömrünün sonuna yaklaşmaktadır diyebiliriz tabiki.

Sorudaki hata Dünya oluşmaya değil "değişmeye devam etmekte midir?" şeklinde olmalıydı. Çünkü oluşmak ifadesinin henüz oluşmamış nesneler için kullanılması daha doğrudur.

Teşekkür (4)

“Yasa, düzendir. İyi yasa, iyi düzen demektir.”