Puan Ver
Puan Ver

Dna nasıl oluşmuştur?

Demek istediğim inorganik maddeden organik madde oluştuğunda bu nasıl gen haline gelmistir?

Favorilerime Ekle
Sonra Cevapla
Takip Et

Dnanın temel molekülleri nükleotitlerdir.Bunlar fosfat azotlu organik baz ve deoksiriboz şekerinden oluşur.Bunların birleşmesiyle adenin,timin,guanin,sitozin,urasil(rna için) oluşur.Bunların üçlü dizilimleri kodları oluşturur gen bölgeleri ilgili proteinin sentezinden sorumlu dna dizileridir aslında.Gen dediğimiz kavram nükleotitlerin birlikteliğidir.Moleküler aşamayı detaylandıracak olursak.Elektronlarına kavuşan atomlar birbirleri ile bağ yaptılar. En basit molekül iki hidrojen atomundan oluştu. HİDROJEN ve OKSİJENDEN SU oluştu. HİDROJEN ve KARBONDAN dan METAN VE DİĞER HİDROKARBONLAR oluştu. Hidrojen ve kükürtten HİDROJEN SÜLFÜR oluştu. Hidrojen ve azottan AMONYAK, oluştu. Azot ve oksijenden AZOT OKSİTLERİ oluştu. Bunların birleşmesi ile AMİNO ASİTLER KARBONHİDRATLAR, NÜKLEOTİDLER OLUŞTU.

Fakat unutmamalıyız ki önce RNA daha sonra DNA oluşmuştur.Dnadan rna sentezini rna revers transkriptaz enzimi yapmaktadır.Moleküller oluştukça komplekslik, mutasyon ve varyasyonların artışıyla bazı özellikleri ifade eden gen dizileri susmuş veya silinmiş bazıları evrimsel süreci sürdürmüştür.

Favorilerime Ekle

1. EVRİM ders notu

“Uygulamalı bilimler diye bir bilim yoktur. Bilimler ve uygulamaları vardır ve bunlar, bir ağaç ve meyvesi gibi birbirine bağlıdır.”