Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Dna nasıl dizilimiyle bir canlının fenotipini ve genotipini belirleyebiliyor?

Hep düşünüp ama bulamadığım şey şu: dna dediğimiz yapı, 4 tane elementten oluşan ve dizilimiyle bir canlının nasıl olacağına karar veren yapı, nasıl oluyor da bir canlının fiziksel özelliklerini, davranışlarını belirleyebiliyor? Cevap verirseniz memnun olurum.

DNA ' mız binlerce genlerden ve genler onları oluşturan allellerden oluşur bu allellerin biri anneden biri babadan gelir ve dominantlık/resesiflik olarak kendini belli eder veya etmez. Fenotip, eğer bir karaktere etki eden genlerde baskın bir genimiz varsa onu dışa vurur fakat genlerimizde baskın bir genimiz yoksa buna çekinik karakter denir ve iki çekinik gen bir araya gelebilirse ancak bunu dışa vurabilir. Genotip ise DNA'mızda ne yazıldığıdır aslında.Eğer heterozigotsa bir dominant bir resesif geni yanyana yazırız eğer homozigotsa 2 seçenek var dominantlık ve resesifliktir(bunu şu şekilde gösterbilirim AA dominant homozigot veya aa resesif homozigot)

“Büyük düşler hayal edin. Ufak düşlerin büyüsü yok.”
Dottie Boreyko