Tüm Reklamları Kapat
Sorulara Dön
Anonim
Anonim Üye

Dna da timin bulunurken Rna da neden timin yerine urasil vardır?

7,388 görüntülenme
  • Alıntıla
  • Alıntıları Göster
  • Dış Sitelerde Paylaş
  • Soruyu Takip Et
  • Raporla
  • Mantık Hatası Bildir
Tüm Reklamları Kapat
Helin Polat
28K UP
MedStd

RNA evrimsel olarak DNA'dan önce oluşmuştur. Yani gen aktarımı sağlamada öncü RNA'dır. Burada bir teknolojik cihaz gibi düşünelim. Bir telefonun her şeyinden memnunuz ama bataryası zayıf, o zaman yeni çıkaracağımız modelde batarya daha güçlü olsun. Evrim de en basit haliyle böyle işler. Peki bu DNA ve RNA temelinde nasıl olur? Genomumuzda bulunan bazlar çeşitli değişikliklere uğrayabilir.Genomumuzda değişim olması her zaman ölümcül olmasa da ilerleyen nesillerde ölümcüllük riski oldukça artar. Gelelim urasil ve sitozin bazına. Sitozin bazı deamine olarak urasile dönüşebilmektedir. RNA tek zincirli olduğundan burada oluşan mutasyon DNA daki kadar tehlikeli olmaz. Çünkü deamine kısımlar ayırt edilip düzeltilebilir. Fakat dnada bu olsaydı deamine olmuş sitozin(artık urasil olmuş yani) ve gerçek urasil ayırt edilemezdi. Haliyle dna da eşleşme bazında ciddi komplikasyonlar olurdu. Evrimsel süreçte de bu karmaşa önlenmesi adına dnada sadece sitozin ve adeninin karşılığına timin gelmiştir. Aksi takdirde urasil rnada olduğu gibi dnaya geçseydi hücre deamine sitozin ve gerçek urasili ayırt edemeyecekti

4,340 görüntülenme

1. Yazar Yok. .... (27 Eylül 2019). Alındığı Tarih: 27 Eylül 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Alıntıla
  • Alıntıları Göster
  • Dış Sitelerde Paylaş
  • Raporla
  • Mantık Hatası Bildir
Sorulara Dön
Ötanazi: Ölüm Hakkımız Var mı? | Taner Beyter (Öncül Analitik Felsefe)
Kediniz Sizi Nasıl Seks Makinasına Çeviriyor?
Siz Ne Kadar Ortalama İnsansınız? | Galton Panosu!
Bu Motor, Nasıl Havada Asılı Durabiliyor?