Puan Ver
Puan Ver

Dna da timin bulunurken rna da neden timin yerine urasil vardır?

Favorilerime Ekle
Sonra Cevapla
Takip Et

RNA evrimsel olarak DNA'dan önce oluşmuştur. Yani gen aktarımı sağlamada öncü RNA'dır. Burada bir teknolojik cihaz gibi düşünelim. Bir telefonun her şeyinden memnunuz ama bataryası zayıf, o zaman yeni çıkaracağımız modelde batarya daha güçlü olsun. Evrim de en basit haliyle böyle işler. Peki bu DNA ve RNA temelinde nasıl olur? Genomumuzda bulunan bazlar çeşitli değişikliklere uğrayabilir.Genomumuzda değişim olması her zaman ölümcül olmasa da ilerleyen nesillerde ölümcüllük riski oldukça artar. Gelelim urasil ve sitozin bazına. Sitozin bazı deamine olarak urasile dönüşebilmektedir. RNA tek zincirli olduğundan burada oluşan mutasyon DNA daki kadar tehlikeli olmaz. Çünkü deamine kısımlar ayırt edilip düzeltilebilir. Fakat dnada bu olsaydı deamine olmuş sitozin(artık urasil olmuş yani) ve gerçek urasil ayırt edilemezdi. Haliyle dna da eşleşme bazında ciddi komplikasyonlar olurdu. Evrimsel süreçte de bu karmaşa önlenmesi adına dnada sadece sitozin ve adeninin karşılığına timin gelmiştir. Aksi takdirde urasil rnada olduğu gibi dnaya geçseydi hücre deamine sitozin ve gerçek urasili ayırt edemeyecekti

Favorilerime Ekle

1. ...

“Filozoflar, dünyayı hep farklı şekillerde yorumlamaya çalıştılar. Fakat önemli olan, onu değiştirebilmektir.”
Karl Marx