Puan Ver

Diğer gezegenlerde canlılık ararken su ile başlıyoruz ama diğer gezegenlerde canlılar suya ihtiyaç duymayacak şekilde evrimleştiyseler?

Böyle bir şey mümkünmüdür?

Sertan Kurt 3
Puan Ver

Yaşama elverişli gezegenler, genel olarak yüzeyinde sıvı suyun bulunabileceği gezegenler olarak tanımlanır. Bilinen tüm yaşam biçimleri suya bağımlıdır, fakat sudan başka sıvıların da yaşamın oluşmasına olanak sağlayabileceğini öne süren görüşler de var. Buna rağmen su uzayda en çok bulunan sıvı olduğu için yaşanabilir ötegezegenler araştırılırken başka sıvıların değil, suyun bulunma ihtimalinin yüksek olduğu bölgelere odaklanılır.

Bunun bir diğer sebebi ise suyun kolay kolay diğer bir element veya bileşiklerle tepkimeye girememesidir, haliyle gerekli elementleri güzelce saklayabilir ve onların çarpışması için ortamı sağlayabilir. Örneğin su yerine Si elementinden oluşma bir sıvı olsaydı C,H,O gibi birçok elementle bileşik oluşturacaktı. Bu sebeple haliyle organik mataryeller oluşması zorlaşıcak ve yaşam başlaması da zorlaşıcaktı.

Ama elbette bu diğer olasılıkların olmayacağını göstermez. Yani suya nazaran bir dezavantaj gösterebilecek olsa da CH4 Ün sıvı halde bulunabileceği bir gezende yaşam başlayabilir ve bildiğimiz yaşamdan çok farklı bir yaşam görebilir, keşfedebiliriz.

1. Tübitak Yaşanabilir gezegenler üzerine
Puan Ver

Dediğiniz olayın gerçekleşmesi gayet de mümkündür. Biz canlılar, oluştuğumuz atomlar ve çevresindeki atomlara göre evrimleştik ve ihtiyaçlarımız da bu atomlar üzerinden ortaya çıktı. Yani altının bol olduğu bir gezegende oradaki canlıların ihtiyaçları da altın doğrultusunda olabilir.