İlk başta temel modlar olan hız, güç, zırh ve pelerin modlarını ele alırsak güç ve zırh modu daha mümkün teknolojiler olarak gözüküyor. Hız modu nispeten biraz daha sıkıntılı olsa da pelerin şu anki teknolojimizle imkansız gözüküyor. Bunun dışında taktiksel vizör, giyilebilir bilgisayar, beyinle bilgisayar kontrolü, su jetleri, oksijen takviyesi vb. gibi yan özellikler ya günümüzde zaten gelişmiş şekilde kullanılan ya da boyutları büyük veya halen daha üstünde çalışılan teknolojiler olduğu için üstünde durmayacağım. Bir tek giysinin giyen kişiyi hızlı bir şekilde rejenarasyonla iyileştirmesi, dokularla birleşerek canlıyla yarı ya da tam mutualist simbiyotik bir ilişki kurması, kendini yenileyebilen sınırsız enerji kaynağı gibi şeyler uçuk ve oyunda da geçen "uzaylı teknolojisi" ile gelen özellikler olduğu için bunları da geçiyorum.
Oyundaki mantıkla çalışmamakla birlikte:
Zırh modunu giysinin üstünü kaplayan, elektriksel sinyaller ile uyarılıp (böyle bir mekanizma şu anda mümkün mü bilmiyorum) şekil verilebilen karbon allatropu çok sert kristaller olarak düşünebiliriz.
Güç modu insan kaslarını destekleyen ekstra robotik/hidrolik karışımı dış iskeletler olabilir.[1]
Hız modu için de hidrolikler düşünülebilir (uzun mesafe ve yükseklikleri zıplamak gibi düşünülebilir) ama adrenalini yapay olarak arttırma gibi şeyler hem giyen kişinin biyolojik dengesini hem de kasların fiziksel bütünlüğünü bozacak şeylerdir.
Pelerin modu için ise günümüzde arkasındaki ışığı kırıp önündeki tam da doğru noktaya iletebilen bir teknolojimiz şu anda yok.[2]
Ayrıca elimizdeki teknolojileri bile bir giyside toplasak oyunda geçen 1 milyar dolardan daha fazla maliyet çıkar. Sonuçta Sam amcanın kimsenin kıçını korumak için 1 milyar dolar harcayacak hali yok.
Kaynaklar
- youtu.be. Hacksmith'in Konuyla İlgili Videosu. Alındığı Tarih: 22 Aralık 2024. Alındığı Yer: youtu.be | Arşiv Bağlantısı
- C. T. C. Wiki. Crynet Nanosuit. Alındığı Tarih: 22 Aralık 2024. Alındığı Yer: Crysis Wiki | Arşiv Bağlantısı