Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Büyük çöküş teorisine göre kütleçekim baskın gelip herşey tekrardan içine çökecekse yani tekrar 'tekilliğe' dönecekse tekilliğe döndüğü an birdaha büyük patlama olur mu?

En basit fizik kurallarına inersek enerji yoktan var edilemez yani evrendeki bütün maddenin ve enerjinin Big Bang ile ortaya çıktığını düşünürsek düz mantık ile daha büyük bir patlama olamaz ama evrendeki bütün enerjinin birleşmesi demek belkide bildiğimiz fizik kurallarının sonudur?

bu sorunuzun cevabı cyclic(döngüsel) model olarak geçmekte, evren sanki bir kalp gibi patla, genişle, dur daral, çök ve yeniden patla sıralaması ile gidiyor kabaca. fakat şorun şu ki evren gittikçe genişliyor (daha doğrusu galaksi kümelerinin arası açılıyor) ve üstelik bu genişlemenin hızı artıyor. bu durumda evreni içine çöktürecek kütle çekim kuvvetinin evreni genişletecek karanlık enerjiye baskın geleceğini gösteren bir gözlem yok.

bu arada döngüsel model için : https://science.sciencemag.org/content/296/5572/1436.abstract

“Bizler, iki ayağı üzerine doğrulmuş maymunlarız; gökten inmiş melekler değil!”
Robert Ardrey