Sorulara Dön
Bu makaleyi evrim karşıtları kullanıyor saçma bir şekilde, makalenin tam olarak ne ifade ettiğini anlatabilir misiniz?
Makale evrimi değil de evrimin bazı ayaklarını tartışıyor gibi geldi bana. Makale ismi : the biological bing bang model for the major transitions in evolution " Linki altta mevcut.
Merve Arıcıbaşı PhD Veterinary Sciences

Evrenin oluşumu Big Bang teorisi ile açıklanmaya çalışılmıştı şimdi "kozmik enflasyon" teorisi de eklemleniyor. Buna göre Big Bang'den kısa bir süre sonra çok kısa bir süre için çok hızlı (üstel artan) bir genişleme yaşandı ve bu azami hız yerini yine normal hıza bırakarak genişleme sürdü.

Makale diyor ki acaba ilk hücrelerin (arke, bakteri gibi) oluşumu esnasında da böyle bir faz yaşanmış olabilir mi? Bir analoji kurmaya çalışmış.

Böyle bir faz yaşanmış ise de sonuçta Darwin önce doğal seleksiyon daha sonra da cinsel seçilim teorileriyle günümüzdeki canlılığı açıklıyor. Yani ne kadar çok ilk canlı oluşursa oluşsun bunlardan ortama uyum sağlayabilenler hayatta kaldı ve daha sonra da cinsel seçilim prensipleri ile türler oluştu.

Bu Reklamı Kapat

Sanırım daha çok LUCA'ya işaret ediyor bu tartışma. LUCA (Last Universal Common Ancestor) olarak anılan ve tüm hücrelerin atası olarak alınabilecek küçük bir gen grubuna sahip en ilkel hücre teorisi Darwin'in de desteklediği bir teori. Tam bir LUCA tespit edilemedi, laboratuvarda hala oluşturulamadı. Makale "tek bir LUCA yoktu, daha fazlası vardı" demeye getiriyor olabilir. "Hala nasıl atom altı parçacıklar keşfetmeye devam ediyorsak daha fazla ilk hücre formu aramalıyız" diyor olabilir. Darwin ile ayrıldığı nokta bu sanırım.

Sorulara Dön