Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Biyoloji ne kadar eskidir? İlk hangi dönemde kullanılmaya başlanılmıştır?

Biyolojik olayların mihenk taşı yani dönemini merak ediyorum.

Hatırla
Takip

Biyolojinin; botanik, zooloji ve tıp gibi birçok dalı eskidir. Ancak, bunları tek bir kategori altında toplayan "biyoloji", ancak 19. yüzyılda ortaya çıkmıştır.

Biyoloji, bu kadar fazla konuyu kendi kapsamı altında topladığı için birçok dallara bölünmüştür. Organizma türüne göre bu bilimdalını bölen yöntem; bitkileri inceleyen botanik, Hayvanları inceleyen zooloji ve son olarak da mikroorganizmaları inceleyen mikrobiyolojiyi ana dallar olarak alır.

Teşekkür (1)

Tıp olarak bakıldığında; tıbbın babaları

Hipokrat, MÖ 460

Galen, MS 130

İbn-i Sina, MS 980

Galen ibni sina ve hipokratin bir arada çizildiği bir görsel

Bu görsel tıbbın babalarını betimlemektedir. İlki Galen ortadaki İbni sina, avrupadaki bilinen ismi avicenna, ve Hipokrat yer almaktadır. İbni sina ortada çizilmiştir çünkü avrupada İbni sinanın kitapları uzun dönemler ders kitabı olarak okutulmuştur.

Galen Bergama’da, Hipokrat bir ege adasında, İbni Sina ise İran ve Türkiye de yaşamıştır.

Bilim tarihi ile ilgileniyorsan Cosmos belgeselini öneririm. :)

Teşekkür (1)

“Bilimde, kendimizin hatalı olduğunu olabildiğince çabuk kanıtlamaya çalışırız. Çünkü ilerlemenin tek yolu budur.”