Sorulara Dön
Akademi & Üniversite

Biyoloji bölümü hangi üniversitede okunmalı?

Evrim ağacı'nı takip etmeye başladığımdan beri biyolojiye büyük bir ilgi duymaya başladım. Ve biyoloji bölümü okumak istiyorum. Bunun için hangi üniversiteyi önerirsiniz? En çok odtü'de okumayı istiyorum odtü'de biyoloji okumaya değer mi? Yardımcı olursanız çok sevinirim bir türlü karar veremedim:)

Biyoloji bölümü Türkiye'de hiçbir özel üniversitede yok bu sebeple hiçbir üniversitenin laboratuvarının çok çok iyi ekipmanlar ile donatıldığını ne yazık ki söyleyemiyoruz. Ancak bu eksikliği kapatmanın en iyi yolu sadece bu ve bunun gibi alanlarda eğitim vermeye odaklanmış üniversiteleri tercih listemizde üst sıralara yazmak olacaktır. Teknik Üniversitelerinin bir diğer avantajı ise tüm akademisyenlerin (okutmanlar hariç) fen ve teknoloji alanında çalışma yapması da yine bir avantaj olacaktır.

ODTÜ için tek dezavantaj şu olabilir ODTÜ'de hem biyoloji hem de moleküler biyoloji ve genetik bölümü vardır. Bu bölümlerin derslerinin büyük çoğunluğu benzer olduğu için laboratuvar derslerinizde normalden daha kalabalık olabiliyorsunuz. Ancak onun dışında hem ODTÜ'de, hem teknik üniversitede, hem de Ankara'da okumaya değer.

Sorulara Dön