Puan Ver
Puan Ver

Bitki türlerinin kasıtlı olarak soyunun tüketilmesi de ekolojik dengeyi bozar mı?

Yılanları öldürünce farelerin çoğalmasında denge bozuluyor mesela. Bu ekolojk dengenin korunması sadece hayvanlar alemine has bir durum mudur yoksa bitkiler, ağaçlar, çiçekler için de geçerli midir? Şart değil ama bir örnek de verebilirseniz sevinirim.

Bitkiler dışındaki canlılar ekosistemde üretici bir canlıya ihtiyaç duyar. Bir bitki soyunu yok etmemiz ondan enerjisini karşılayan 1. tüketicinin de aleyhine olacaktır ve bununla birlikte onu tüketen 2. tüketicinin de aleyhine olur ve bu ekosistemin son basamağındaki canlıya kadar devam eder.Mesela buğday-çekirge-kertenkele-yılan beslenme zincirinde çekirgenin soyunu tüketirsek bitki sayısında artış olur diğer tüketicilerin sayısı da kötü etkilenir,eğer buğdayın soyunu tüketirsek bu tüm tüketicileri etkileyecektir.Toparlamak gerekirse ekosistem bir bütündür hangi parçasını çıkartırsan diğerleri etkilenir.Ekosistemin parçalarını bozmamamız gerekir.

1. Impact of Ecosystem Destruction ingilizce kaynaktan özetleyerek ve örneklendirerek yazdım umarım faydalı olmuşumdur

“Mantık bizi sadece çağdaşlarımızla değil, bizden binlerce yıl önce yaşamış ve çok sonra yaşayacak olanlarla birbirimize bağlar.”
Leo Tolstoy