Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Bitki özü yağlı şampuanlar tam olarak nedir?

Bildiğim kadarıyla şampuan saç derimizdeki yağlarla etkileşerek saçımızı temizliyor. Bazı şampuanların üzerinde *bitki özü yağlı" yazıyor. Şampuan özünde yağlarla etkileşiyorsa kendi içinde nasıl yağ olabiliyor?

Şampuan ve deterjan türevleri , ana görevi için (ciltteki kutupsuz bağ yapısına sahip suda çözünemeyen yağ atıklarını suyla birlikte atabilmeyi sağlamak için) belirli bileşikler içermek zorundadır. Bunun yanında koku ve çeşitli nedenlerle belirli bitki özleri eklenebilir - ve elbette renklendiriciler , koruyucular içerirler.

Bir şampuan tipik olarak "SLS (Sodyum lauril sülfat , yada dodesil sülfat) denilen (dodesil alkolün , sülfürik asitle tepkimesinden oluşan) ve amacı , bileşiğin bir bölümünün kutupsuz bir bölümünün kutuplu bağ yapısına sahip olmasını sağlayarak , kutupsuz kısımlarının yağ gibi bileşikleri çevrelemesi ve suyun da bu çevrelenmiş yapıyı kutupsuz kısımlardan tutarak yağı olduğu yerden atması olan bir bileşikle" etkin görevini sağlar. Elbette bu en bilindik bir yüzey aktif maddedir , bir çok türevi mevcuttur ve onlar da kullanılmaktadır.

Puan Ver

“Bizler, ortalama bir yıldızın etrafında dönen, önemsiz bir gezegeni üzerinde bulunan, fazlaca gelişmiş bir maymun türüyüz. Ancak biz, Evren'i anlayabiliyoruz. Bu, bizi özel kılıyor.”