Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Bir yıldızın goldilocks yörüngesinde birden fazla gezegen bulunabilir mi?

Teşekkür
Hatırla
Takip

Evet bulunabilir. Kendi güneş sistemimizde de, Mars ve birçok asteroid yaşanabilir bölgenin içinde yer almaktadır. Mars'ın kalın bir atmosferi ve manyetik alanı olsaydı, sıvı su, yüzeyde uzun süre kalabilirdi.

Ayrıca, yaklaşık aynı kütleye sahip birbirinin etrafında dönen ikili gezegenler de yaşanabilir bölge içinde yer alabilir. Bunun yanısıra, yörüngesi eliptik olup, yaşanabilir bölgeye girip-çıkan gezegenler de var. Tabi ki buralarda yaşamın oluşması ve devam etmesi çok zor olur. Gezegen yıldızından uzaklaştıkça, donacak, yaşanabilir bölgeye girdikçe, eriyecek hatta birden buharlaşacak, tam bir tur boyunca aşırı radikal hava olayları meydana gelecektir.

Gliese 581 sistemi gibi cüce yıldızlı sistemlerde, gezegenler yıldızlarına çok yakın yörüngede olunca, birden fazla gezegen yaşanabilir bölgenin içerisinde yer alabilir.

Gezegenlerin dışında, birden fazla uydu da Goldilocks kuşağında yer alabilir. Gaz devlerine ait onlarca uydu, gezegenle beraber yaşanabilir bölgede yer alabilir.

Teşekkür

“İnsan, doğası gereği politik bir hayvan türüdür.”