Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Bir insanin bir baska insana benzemesi ne oranda mumkun? Tamamen ayni dis gorunse sahip olabilir miyiz bi baskasi ile? Yoksa sadece benzemek mi mumkun?

İçinde bulunduğumuz evren, entropik yapıda yani mutlak entropiye doğru gittiği için, aynı olay, aynı şey 2 kez tekrarlanamaz hiçbir zaman. Birbirinin aynısı olan iki şey olamaz entropi nedeniyle.

Hiçbir kar tanesinin aynı olmaması, sanki çok ilginç bir şeymiş gibi anlatılır, aslında aynı şekilde kum taneleri de farklıdır, hiçbiri aynı değildir. Evrenin işleyişi ile ilgili bu. Nesnelerin kendisiyle alakalı değil. Hatta somatik bir hücremiz bölünürken, birebir mükemmel bir kopyalama gerçekleşmez. Ufak tefek hatalar olur. Genetik çeşitlilik de yine entropinin etkisindedir.

Tam olarak birebir aynı olmak, tek yumurta ikizleri için bile söz konusu olamaz bu nedenle. Çünkü beden oluşurken bir çok özellik deneyime bağlıdır. Deneyim de mutlak anlamda kişiseldir. Görünüm genetik yapının yakınlığı nedeniyle çok benzer olabilir ancak, birebir tamamen aynı olması mümkün değil.

Puan Ver

Aslında genetik açıdan bakarsak tüm Homo sapienslerin biri genetik benzerliği %99.98'dir. Bizim dış görünüşümüzü fiziksel yapımızı ve benzeri özellikleri iki insan arasında farkını yaratan oran sadece %0.02'dir. Dış görünüşünüzün tamamen aynı olması ya tesadüfle olabilir (tanımadığınız yada daha önce tanışmadığınız yabancı olan birisine) veya sizin tek ikiziniz ile dış görünüm ve fiziksel yapı yüz yapınız göz renginiz alnınızın genişliği ve benzeri özellikleriniz(parmak izi hariç) benzemesi mümkündür.

merak etmede sınır tanımayın ki bu sizi doğrudan gerçeğe öğrenmeye götürür

Puan Ver

“Bir deney, bilimin doğaya sorduğu bir sorudur. Bir ölçüm ise, doğanın soruya verdiği cevaptır.”
Max Planck