Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Bir insanı moleküllerine ayırıp tekrar birleştirebilir miyiz?

Moleküler ayrıştırıcı ile bir insanı ayrıştırıp sonra birleştirme olayı

Teşekkür
Hatırla
Takip

Evet ama bu sonsuza yakın enerji gerektirir.

Entropi ısı ölümü olarak bilinir ve tersinmez bir süreçtir.

Bir cam bardağı kırabilirsiniz fakat tersi biçimde parçalarını tamamen bir araya getirmeniz ve molekül düzenini eski haline sokmanız imkansızdır. Bu sonsuza yakın bir enerji gerektirir. Ya da baradağı yeniden üretirsiniz fakat bu eski bardak olmayacaktır.

Bir insanı da tabii ki moleküllerine ayırabilirsiniz fakat onun konformal yapısını tekrar bir araya getirmek inanılmaz bir bilgi işlem süreci gerektirir. Entropik olarak bu tür süreçleri tamamen eski haline çevirmeniz imkansızdır.

Sadece zamanın tersine işlediği süreçlerde olabilir. Fakat entropi zaman tersine işlese bile yine de artar. Açığa çıkacak enerji ve radyasyon miktarı yapılacak işi tamamlanamaz hale getirir. Bu nedenle zamanı tamamen geriye çevirmek yine imkansızdır.

Teşekkür

1. Wikipedia Entropi

“Matematiğin en azından büyük temel prensipleri konusunda kendimi geliştirmediğim için derin pişmanlık duyuyorum; zira bunu yapanların fazladan bir duyusu var gibidir.”