Sorulara Dön
Kimya

Bir bileşiğin mol kütlesinin belirlenmesindeki etmenler nelerdir?

Bir bileşiğin mol kütlesinin belirlenebilmesinde donma noktasının alçalması ve ozmotik basınç ölçümlerinin nasıl kullanıldığının açıklanması ve neden kaynama noktasınınının yükselmesi ve buhar basıncının düşmesi normal olarak bu amaç için kullanılmaz?

Kimyada, koligatif özellikler, çözünen parçacıkların sayısının, mevcut kimyasal türlerin doğasına değil, bir çözelti içindeki çözücü moleküllerinin sayısına oranına bağlı olan çözeltilerin özellikleridir.

Koligatif özellikleri şunlardır:

Buhar basıncının göreceli olarak düşürülmesi

Kaynama noktasının yükselmesi

Donma noktasının alçalması

Ozmotik basınç

Sonuç olarak koligatif özellikler ; Çözelti içindeki madde miktarına bağlı değişir artar veya azalır sabit değildir..

Avogadro sayısı veya Avogadro sabiti ise .... bir elementin bir molündeki atom sayısı ya da bir bileşiğin bir molündeki molekül sayısıdır. 1 mol yani 12 gr karbon12 elementindeki atom sayısı deneysel olarak hesaplanarak 6,02214199x1023 [1] bulunmuştur. Sayı, bu alandaki katkılarından dolayı İtalyan bilim insanı Amedeo Avogadro'nun (1776–1856) adı ile anılır.

Bir kimyasal bileşiğin moleküler kütlesi veya moleküler ağırlığı, bu bileşiğin bir molekülünün birleşik atom kütle birimi (bir karbon-12 atomunun 1/12'sine eşit) cinsinden kütlesidir. Bağıl bir değer olduğundan bir maddenin molekül kütlesine yaygın olarak bağıl moleküler kütle denir

Yani biz atomların kütlelerini tek tek ölçmek yerine karbon elementini referans seçerek bütün diğer atomların kütleleri 12C atomunun kütlesine oranlanarak hesaplandı.

Sorulara Dön