Sorulara Dön

Bilincin oluşması için ne kadar nöron gerekli?

beyin üzerinde farklı tartışmalar var hepinizin bildiği gibi beyni farklı tarafları ve kategorileriyle incelemeye anlamaya çalışıyoruz kafamızın üstündeki bu süper bilgisayarı anlamak biraz güç ama çocukluğumdan beri hep şunu merak ederim bir beynin bilinç kazanması için ne kadar nöron bir araya gelmeli ve ne kadar bağ kurmalı?
Ali Edis
Yazılımcıyım

Bu sorunun cevabı, insan beynindeki azalan durumlar veya küçük beyinli hayvanlar dikkate alınarak yaklaşık olarak bulunabilir.

Kritik Nöron Sayısı Aramayla İlgili Sorunlar

Tüm Reklamları Kapat

Aşağıdaki düşünce deneyini düşünün: İnsan beyninden tek tek nöronları alacak olsaydık, bilinç "kaybolmadan" önce kaç nöron alabilirdik?

Bu düşünce deneyinin absürtlüğü şu sorunun ardındaki bir sorunu ortaya koyuyor: Bilincin "tetiklendiği" sihirli bir nokta yok.

Tüm Reklamları Kapat

Farklı bir soruya ne dersiniz: Bir sinir sisteminde bilinç yaratmak için gereken minimum nöron sayısı yaklaşık olarak kaçtır?

Bu soru yaklaşıyor, ancak hala sorunları var. Bu, "Yaşamı yaratmak için kaç tane biyokimyasal moleküle ihtiyacınız var?" diye sormak gibidir. Neye hayat denilmeye değer gördüğünüze bağlı, ancak cevap en büyük virüs ile en küçük bakteri arasında bir yerde olabilir.

Daha da önemlisi, bilinci yaratan nöronların sayısı değil, organize edilme biçimleridir . O halde sorunun yeni bir versiyonu şu olabilir: Bilinci desteklemek için gereken organizasyon yapısını uygulayabilen minimum nöron sayısı nedir ?

Nöronları Çıkararak En Küçük Bilinçli Beyin

İnsan bilincini azaltmak için "nöron kaldırma" deneyinin her zaman yapıldığı ortaya çıktı.

İnmede , birkaç saat içinde yüz milyonlarca nöron öldürülür . Bilinç değişiklikleri ve dil gibi olanaklar genellikle geçici olarak kaybolabilir.

Alzheimer Hastalığı , nöronların sürekli olarak hızlanan bir uzaklaştırılmasıdır. Gittikçe daha fazla nöron kayboldukça, bunama başlar ve hafıza ve kişisel kimlik kaybolur. Bu nedenle, tanınabilir bilinç olarak düşündüğümüz şeyin belirli yönleri sürekli bir biçimde kaybolur.

Nöron çıkarma deneyine devam edilirse, kalıcı bitkisel durum gibi görünene kadar bilinç giderek daha fazla tanınmaz hale gelecekti ( http://en.wikipedia.org/wiki/Persistent_vegetative_state), uyku-uyanıklık döngülerinin devam edebileceği ve gözlerle görsel izleme ve diğer refleks tepkileri mevcut olabilir, ancak bilinç ya çok azalmıştır ya da yoktur.

Tüm Reklamları Kapat

Daha da fazla nöron çıkarın ve sonunda koma durumuna ulaşırsınız.

Küçük Beyinli Hayvanlar

Diğer yönden başlayarak, bazıları kuşların bilinçli olduğunu iddia ediyor. Bir kuşun beyninde 100 milyon nöron vardır . Diğerleri , beyninde 300 milyon nöron bulunan ahtapotta bilinç olasılığını araştırıyor .

Dünyanın en küçük primatı , muhtemelen beyninde yaklaşık 500 milyon nöron bulunan bebek Filipinli Tarsier olabilir . Karşılaştırma için, yetişkin makak maymunları yaklaşık 10 milyar nörona sahiptir. İnsanlarda 100 milyar nöron var . Ve en büyük balina beyni yaklaşık 500 milyar nörona sahiptir.[1]

1. Quora. How Many Neurons Are Needed To Create A Conscious Entity? What's The Minimum Number Of Neurons To Trigger That Consciousness?. Alındığı Tarih: 24 Ekim 2022. Alındığı Yer: Quora | Arşiv Bağlantısı
Serkan Temel
Kodlama eyidir eyi :)

Mavi Balinaların beyni kocamandır o kadar nöron varki bu nöronlar onun düşünebilmesine katkı sağlayamıyor. Bir bilgisayara 0 ve 1 komutlarıyla birşeyler öğretirsin bu arada öğretmenin sınırı yok 0 ve 1 sayısı arasına sonsuz sayı sığar( sonsuzluk kavramı biraz farklı ama olduğu gibi anlayalım) insanı düşündüren şey tam olarak nöronlar değil - 1 0 ve 1 aralığını okuyabilen yani felsefe yapan ne neden niçin soruları -1 kaynaklıdır . Bir insanın düşünebilmesi için bilinmeyene soru sorup cevaplar deneyimler edinerek dna da bunu kodlara dönüştürmelidir. Bizi düşündüren şey karanlığa soru sormamıza sebep olan şey -1 kısmıdır bilgisayar olsaydık biri bizim dna mızı kodlar sonsuza kadar öyle kalırdık sürekli değişim içinde olmamızın sebebi -1[3]

1. T. Slavin. 1 And 0 - Beanz Magazine. (1 Eylül 2013). Alındığı Tarih: 24 Ekim 2022. Alındığı Yer: beanz Magazine - A Magazine about Kids, Code, and Computer Science | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Kendi Başınızayken Boğulursanız Ne Yapmalısınız?
"Last of Us", Sandığımızdan Gerçek Olabilir mi?
Oppenheimer: Ben Şimdi, Dünyaların Yok Edicisi Olan Ölüm Oldum!
Mikrodalga Fırın, Yemekleri Nasıl Isıtır?