Puan Ver
Puan Ver

Bilime göre nuh tufanı gerçekten oldu mu? Jeoloji ne diyor?

Anonim 0

Bu olay 'Tufan' olarak geçse de kutsal kitaplardan dolayı daha çok 'Nuh Tufanı' olarak biliriz.

Tufan olayı sadece dini değil aynı zamanda birçok medeniyetin hafızasında yer etmiş ve bu sayede bu olayın kimi milletlerce efsanrleşmesi sonucu günümüze kadar gelmiştir. Tufan olayının bir çok medeniyette bahsedilmesi ve birbirine yakın anlatımlar olması dikkat çekmiştir. Bu olay Çin, Kızılderili, Yunan,Hint, Sümer, Babil ve Hitit kaynaklarında geçmektedir.

Tufan olayı özellikle Arkeoloji,Coğrafya, Jeoloji Tarih ve Teoloji disiplinlerinin ilgi alanlarına girdiği için burada sadece jeoloji ile ilgili kısmına yanıt vereceğim. Jeolojik zaman içerisinde çeşitli buzul ve buzullararası dönem yaşanmıştır. Bilinen en son buzul dönemi würn günümüzden yaklaşık 10.000 yıl önce sona ermiştir. Artık interglasyal dediğimiz buzullarası dönemde, dünya genelinde ciddi su seviyesi değişimleri yaşanmıştır. Eğer ki günümüzde, Antarktika ve Grönland'daki buzların tamamı erirse su seviyesinin 60 metre yükseleceği düşünülmektedir. Bu sebeple jeologlar, eğer yakın zamanda böyle bir durum olduysa bu kanıtlanılabilir diyerek çeşitli araştırmalar yapmışlardır.

Jeologlar bu durumu sadece kendi disiplinleri üzerinden incelediği için şu soruyu sormuşlardır: Son 10.000 yıl içerisinde dünyada su seviyesi yükselmiş olabilir mi? Yapılan araştırmalar sonucu günümüzden yaklaşık 8.000 sene önce Karadeniz'de su seviyesinin Jeolojik zamana göre kıyasladığımızda kısa bir süre içerisinde (100-200 sene) yaklaşık 150 metre yükselmesi gerçekleşmiştir. Son buzul çağı olan würn döneminde Karadeniz ile Hazar Denizi birleşikti. Karadeniz'i besleyen çok fazla akarsuda mevcuttu. Günümüzde de Karadeniz, tatlı suların bolca aktığı bir denizdir. Buzul sonrası Dünyanın ısınmasıyla eriyen buzullar, Hazar Denizinin taşmasına sebep olduğu gibi oradan da Karadeniz'e gelip su seviyesini yükselttiler. Yukarıda anlatılanlar "Karadeniz Sel Hipotezi" sonucu ortaya konan görüşler olmasına karşılık bu konuda hala tartışmaların devam ettiğini belirtmek isterim.

Jeologlar tarafından tespit edilen bu olay, insanlığın hafızasında ve birçok medeniyette neden bahsedildiği ile ilgili önemli tespitlerdir. Ancak bu konuda hala çalışmalar devam etmektedir. Disiplinlerarası yöntemlerle olaylar incelenip, doğa bilimlerinin ve arkeologların daha fazla kanıt bulmasıyla olaylar daha da netleşecektir.

İnsanlık için çok önemli olan ve bulgular netleşince daha iyi anlayabileceğimiz bu olaya, bilim insanları bilimin doğası gereği tarafsız yaklaşıp araştırmalarını sürdürmekte: Önemli dergilerde bu konu ile ilgili tartışmalarda devam etmektedir.

Jeologlar ;Tufanı, dünyanın her yerinde değil, ancak belli bir bölgesinde meydana geldiği kanısındadır. Ben bu yazımda sadece jeoloji açısından kısa olarak bahsettiğimi ve bu konu ile ilgili tartışmalarda olduğunu tekrar hatırlatmak isterim.

Nuh Tufanı'nın bilimsel olarak bir geçerliliği yoktur.Nuhun gemisinin bulunduğu iddiaları tamamen asılsızdır.Eğer Nuh Tufan'ı gerçek olup heryeri su basmış olsaydı bu yokoluşuda diğer 5 yokoluşu bildiğimiz gibi bilebilirdik.Nuh Tufan'ı  bize canlıların  Ağrı Dağından tüm dünyaya yayıldığını iddia eder eğer böyle olsaydı dağdan uzaklaştıkça canlı türlerinin azalması gerekmezmiydi.Canlıların coğrafi dağılımına baktığımızda belli canlı türleri sadece tek bir bölgede yaşar mesela keseli memeliler çoğunluğu avustralyada yaşamaktadır  neden bu canlılar avustralyaya ağrı dağından öbek öbek göç ermiştir ettiyseler neden arkalarında bir iz(iskelet parçaları vs.)bırakmamıştır.Örnekler çoğaltılabilir.Tüm bunlar Nuh Tufanı'nın bir efsaneden ibaret olduğunu kanıtlamıştır.

“En azını vaadedene oy verin ki en az hayal kırıklığına uğrayın.”
Bernard Baruch