Sorulara Dön
-1
Kimya

Bileşik ile molekül arasındaki fark nedir?

Bileşik ile molekül arasındaki farkı anlayamadım. İnternette doğru düzgün bir açıklama da bulamadım. Cevaplarsanız çok sevinirim.

Can Yıldırım
-1

Arada bir fark yok. Molekül-bileşik, atom-madde ikiliği gibidir. Moleküller, bileşiklerin yapıtaşıdır. Nasıl atomlar, maddelerin en küçük birimi ise moleküller de bileşiklerin en küçük birimidir. Su bir bileşiktir örneğin. 2 hidrojen ve 1 oksijen atomunun kimyasal olarak birleşmesinden oluşur. H2O'ya da "su" diyoruz ama aslında "su molekülü" dememiz gerekli. Yani fark aslında miktarda. Hiç kimse, tek bir su molekülünü eline alıp "işte bu sudur" diyemediği için, bardaktaki suya "su" diyoruz aslında. Tek bir H2O'ya su demek, kimyasal olarak doğru olsa da fiziken bu olanaksız olduğu için çok sayıda molekülün bir arada olduğu bileşiğe su diyoruz. Temelde aynı şey. Sadece fiziksel varlık ve miktar farklı.

Sorulara Dön