Sorulara Dön
Astronomi & Kozmoloji

Big bang teorisindeki başlangıç yapının kara deliklerle ilişkilendirildiğini öne süren teoriler mevcut mudur?

Diğer tüm kuvvetleri bir arada tutabilmiş olan yer çekimi ağırlıklı yapının, kara deliklerde olan yoğun yerçekimi ile benzerlik taşıması , uzay zamanı bükmesi ve galaksilerin merkezlerinde de bu yapıların bulunmuş olması gerçeği. Acaba yutulan madde ve enerji yapıları ilk parçalanıp kara deliğin diğer tarafında bigbang tarzı yapı oluşurm

Yani evet var bir evrenimiz belki de bir kara deliğin içi olabilir. Bu tür teoriler halen araştırılmakta ve bilgileri toplanılmakta kesin bir şey yok ama henüz geçen popular science dergisinin bir sayısında bu teoriden bahsediyordu aslında.

Birde şöyle bir şey var eğer kara delik yapısını tam olarak anlayabilseydik bunun hakkında öngörüde bulunabilirdik ama nafile genel görelilik tekillik noktasında işlevini yitiriyor bir yandan da kuantum dünyasının pek bilmiyoruz ve o ipin düğümünüde halen çözemedik bunları eğer bilseydik kara delik anatomisini iyicene anlayabilir ve kesin bir şeyler söyleyebilirdik.

Eğer bir yerdekinden daha fazla sayıda atom bulunduran düzensiz küme olsaydı, bu noktalar çekimsel güç altında kendi içlerine çökerek dev kara delikler haline gelirlerdi ama bu geçmişte yaşanılabilecek bir olay ki bu yazdığım şey aslında evrenin ne kadar düzenli olduğu ile alakalı.

Sorulara Dön