Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Bazı insanlar psikolojik rahatsızlıklara neden daha yatkın olurlar?

Sizce bu yatkınlığın felsefik acıdan karar vermeleri etkilemesi ve peşinden olası bir mutsuzluğu beraberinde getirmesi adil midir?

Bazı insanların psikolojik rahatsızlıklara daha yatkın olmasının sebebi büyük oranda genetiktir..Eğer ailede çeşitli psikolojik rahatsızlıklara sahip bireyler varsa sizde de o hastalığın görülmesi diğer insanlara göre daha yüksek bir olasılık içerir.

Bunun yanı sıra her birey başına gelenler hakkında birbirinden farklı tepkiler verir..bana kalırsa bu durum her ne kadar mutsuzluğu getirse de kimi zaman adil olmasa da bu durumdan rahatsız olup değiştirmek sizin elinizde..

Rahatsızlığınızla ilgili yardım alabilirsiniz , yapılan hatalarımızıda değiştiremeyeceğimize göre bu durumu kabul edip geçmişe takılmamakta önemli bir durum bence

Puan Ver

Bu konuda çalışılan alanlardan birisi de Epigenetiktir. Mutlaka araştırmanızı tavsiye ediyorum. Bunun yanında bağırsak mikrobiyotası ve geçirilen çeşitli enfeskiyonların da kişilerin belirli mental hastalıklara yakalanma ihtimalini artırmaktadır.

Puan Ver

“Günümüz biyolojisi, tüm biyolojik kavramları fiziksel ve kimyasal olarak açıklamayı hedeflemektedir.”
Francis Crick