Sorulara Dön
Genel ve Kategorisiz

Bazı doktorlar yalnış bilgi mi verir?

Evrim ağacında okuduğum makale zıplayarak boyun çakma olasılığının olmadığını söylemekteydi ama üç doktora danışayım ve ip atlayıp basketbol oynamayı önerdiler. . . Kimi dinlemeliyim peki! ?

Evrim Ağacı içerisinde okuduğunuz zıplayarak boyun uzamasına yönelik makale tahmin ediyorum ki evrimsel süreçle ilgilidir. Yani ifade edilen şey bir canlının hayat boyu zıplayarak daha uzun boylu yavrular yaratamayacağı durumudur. Ayrıca evrimsel durumlar bin ve hatta milyon yıllar gibi süreçleri içerir.

Sizin sorduğunuz ise zıplayarak kendi boyunuzu uzatıp uzatamayacağınıza yönelik bir sorudur. Boy konusu büyük ölçüde genetiktir. Genlerin ilettiği bilgi dışında çok farklı bir fiziksel durum elde etmek mümkün değildir. Gene de bir takım egzersizler ile kısmi geri dönüşler olabilir. Bu soruyu osteoloji alanında uzman bir doktora sormanız gerekir.

Doktorlar yanlış bilgi mi verir sorusuna gelirsek doktor dediğiniz en nihayetinde insandır. Söylediği şey kanun değildir. Çeşitli konularda aynı alanda uzman olan doktorlar arasında bile görüş ayrılıkları olabilir. Önemli olan ortaya konan görüşün genel olarak tüm bilim camiası tarafından nasıl algılandığıdır. Öte yandan soracağınız bir soruyu o alanın uzmanı olan bir doktora sormanız gerekir. Farklı alanlarda doktorlara soruyorsanız, verilen bilgiler içerisinden ilgi alanda uzman olan doktorun görüşlerini daha çok dikkate almalısınız.

Sorulara Dön