Puan Ver
Puan Ver

Atomun kimliğini belirleyen neden proton sayısı neden elektron değil sonuçta oda bir atomun kimyasal davranışını belirleyen bir parçacık?

Protonlar atomların seçici özelliklerindendir. Mesela örnek verecek olursak eğer sen 1 protonu olan atom dersen hangi atomu kastettiğin gayet açıktır ve hiç değişmez. Elektron alıp vermek protona göre daha kolay diye bir cümle kullanmışsın lakin proton alış verişi yapılamaz. Bir atom sadece elektron alabilir veya verebilir. Elektron alıp vermenin olması bazı atomların elektron alması veya vermesi durumunda birbirleri ile aynı elektrona sahip olmalarını sağlar. Böyle iyonlara izoelektronik denir. Örnek vermem gerekecekse 9F– , 10Ne , 11Na+  bu üç tanecikte de 10 tane elektron vardır. Eğer sen elektronlar ile atomu adlandırısan bu atomların hepsinin aynı element oluduğunu kabul etmen gerekecek. İşte bu yüzden her atomda farklı ve ona özgü olan proton sayılarını kullanmak atomları sınıflandırmada daha etkilidir.

“Mantık sizi A'dan B'ye götürür; hayal gücü ise her yere...”