Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Atom veya hücre bilimi de tıpkı evrim bilimi gibi kuramlar üzerine mi kuruludur?

Teşekkür (1)
Hatırla
Takip

Merhabalar. Bilimsel gerçekleri açıklarken bilim insanları kuramlar geliştirerek evrenin ve evrende var olan diğer unsurların doğasını aydınlatmaya çalışırlar. Bilimsel dayanağı olan, deney ve gözlem ile sınanabilen güçlü temelli hipotezler yoğun bir çalışma ile test edilir ve kuramlaşma olasılığı incelenir. Kuram kelime anlamı olarak teori ile aynı anlamda kullanılabilir. Sizin de bahsettiğiniz gibi atom teorisi ve hücre teorisi, evrim teorisi gibi bir kuramdır. Burada kuramlardan değil de bu kuramların üzerine oturtulduğu bilimsel argümanlardan bahsetmek mümkündür. Yani bilimsel argümanlar geçerlilik kazanır ve sonrasında kuramlaşır. Aşağıda belirteceğim kaynaktan da bilgi sahibi olabilirsin.

Teşekkür (2)

“Her şeyin nasıl başladığı sorusu çözülmüş değildir. Dolayısıyla, şahsım adına konuşmam gerekirse, bu konuda agnostik olduğumu söylemek durumundayım.”