Sorulara Dön
Astronomi & Kozmoloji

Astrofizikçi nasıl olabilirim?

Hatırla
Takip

Astronomiye ilgi duyan gençlerin en sık sorduğu sorulardan biri ‘Nasıl Astrofizikçi olunur?’ Geceleri yıldızlara bakarak geçirdiyseniz, bir sonraki gök olaylarını hevesle beklediyseniz, internette defalarca izlediyseniz, Stephen Hawking, Neil deGrasse Tyson, Michio Kaku vb. profesyonel bir astrofizikçi olmak ister miydiniz?

Astrofizikçi Kimdir? – Astrofizikçi nasıl olun

Astrofizikçi olmanın yoluna bakmadan önce, önce astrofizikçinin kim olduğunu anlayalım. Bu kelime iki kelimenin birleşimidir: astro + fizikçi. Bu Evrendeki gök cisimlerinin ve diğer fenomenlerin özelliklerini açıklamak için fizik kanunlarını kullanan kişi bir astrofizikçidir. Fizik ve matematik, böyle bir kişi için araçlardır

Yıldızların, galaksilerin, bulutsuların, CMBR’nin, karanlık maddenin, yerçekim dalgalarının vb. Dinamiklerini ve özelliklerini inceleyen bir kişi astrofizikçidir. Evrenin yapısını, oluşumunu ve nihai kaderini daha büyük ölçekte inceleyen kişi bir kozmologdur

Ne Çalışmalısını

Bu, öğrencilerin bilmesi gereken en önemli şeydir ve çoğu burada hata yapar. Fizik ve matematik, astrofiziğin bel kemiğidir. Yani lisede kimyanın yanı sıra ikisini de seçtiğinizden emin olun. Evet, kimya da astrofizikte önemlidir

Liseden sonra, fizik alanında lisans derecesi almayı hedeflemelisiniz. Lisans düzeyinde astrofiziğin seçilmesi tavsiye edilmez. Bunun nedeni, lisans derecenizde fizik ve matematik okuduğunuzda astrofizik çalışmanın köklerinin gelişmesidir. Mümkün olduğu kadar çok sorunu çözün. Bu 3-4 yıllık seviyede fizik kavramlarınızı güçlendirin. Ayrıca astrofiziği hobi olarak yan yana okumaya başlayın. Daha sonra fiziğin ne kadar önemli olduğunu anlamaya başlayacaksınız. Fizik olmadan astrofizik olm

Fizik Lisansınızı tamamladıktan sonra, Fizik Yüksek Lisansına gidin. Tüm temel fizik kavramlarınızın güçlü olduğundan eminseniz, yüksek lisans derecesinde astrofiziği seçebilirsiniz, ancak çoğu profesyonel bundan kaçınır. Fizik alanında yüksek lisansa gitmenizi tavsiye ediyorlar. Burada, gelecekteki astrofizik arayışınızda kullanılacak ileri fizik konularıyla karşılaşacaksını

Bu noktada astrofizik kitaplarını kendi başınıza okursanız konunun matematiği size bir anlam ifade etmeye başlayacaktır. Fiziksel fenomeni anlamaya başlayacaksınız çünkü bu sadece fizik, uzaya uygulanıyor. Dolayısıyla, bir sonraki adım Fizik veya Astrofizikte Yüksek Lisans olmalıdır.

Stajların ve Çalıştayların Rolü

Lisans ve Yüksek Lisans programlarınızda en önemli şeylerden biri stajlar ve atölyelerdir. Tatillerinizde 1-2 aylık astrofizik araştırma programlarına başvurduğunuzdan emin olun. Birçok enstitü bu tür programlar sunmaktadır. Bunun için de notların iyi olmalı. Bu yüzden notlarınızın önemini küçümsemeyin. Her şey olmayabilirler ama anlamlıdırlar. Teorik ve gözlemsel astronomi alanlarını keşfetmenizi sağlayan astronomi kulüplerine katılmalısınız

Doktora Astrofizikte

Doktora olmasına rağmen. Herhangi bir alanda araştırma yapmak zorunlu değildir, araştırma kariyerine sahip olmak istiyorsanız en önemli derecedir. Hemen hemen tüm profesyoneller doktora derecesine sahiptir. kendi alanlarında. Doktora programında, kişi kapsamlı bir şekilde araştırmaya maruz kalır. Konunuzla ilgili sorunlar üzerinde çalışırsınız ve araştırma tekniklerini ve araçlarını öğrenirsiniz.

Sizi en çok heyecanlandıran bir konu seçin ve araştırmanıza rehberiniz altında başlayın. Doktora programındaki en önemli şey. sabırdır. Araştırma yaparken sabırlı olun. Büyük keşifler bir gecede gerçekleşmez.

Çoğu insanın anlayamadığı bir diğer şey de doktora derecesi olmasıdır. sınıf derecesi değildir. Yaptığınız şey için para aldığınız bir iş. Gelecekte akademisyenlere girerseniz, o zaman Doktora’da, aslında hayatınız boyunca yapmanız gereken şeyi yaparsınız – araştırma. Gerçekten harika bir deneyim.

Astrofizikçi Olmak İçin Ne Çalışmalısınız? – Astrofizikçi nasıl olunur

Şimdi bir başka önemli soru geliyor: Bir astrofizikçi olmak için ne çalışmalısınız? Hevesli Astrofizikçilerin dikkatli olması gereken yer burasıdır. Yani lisede öğrenciler bilim kurgu filmleriyle karşılaşırlar. Zaman yolculuğu, solucan delikleri, beyaz delikler vb. Gibi varsayımsal fiziksel kavramları gösterirler.

Daha sonra pek çok popüler bilim kitabı astronomiyi temel ve temel düzeyde tanıtır. Bu yüzden gençler bu alanın çok “çekici” bir alan olduğunu düşünüyorlar: Kara delikler, yıldızlar, galaksiler vb. Gibi havalı konuları incelemek, bu coşku içinde bir Astrofizikçi olmayı seçiyorlar. Ancak buna giden yol fizik ve matematikten geçer. Çoğu öğrenci bu iki konuyla karşılaştıklarında mücadele ediyor.

Öyleyse ne yapmalısınız? Cevap basit: Bilim kurgu filmleri izlemek ve Astronomi ile ilgili popüler kitaplar okumak güzel. Aslında merak olarak buradan başlamalı ve bu alanı takip etme gayreti herkesin anlayabileceği bu basit kitaplardan geliyor.

Ancak bunun yanında bir başka önemli şey de fizik okumaktır. Fizikteki problemleri çözme potansiyeli oluşturduğunuzdan ve onları iyi anladığınızdan emin olun. Bu konuda gerçekten mücadele ediyorsanız ve gelişmenin bir yolu yoksa, astrofizik yapmamanız tavsiye edilir. Öyleyse ikisini de dengede tutun: astronomi üzerine popüler kitaplar ve fizik bölümü.

Mühendislik ve Astrofizik – Astrofizikçi nasıl olunur

Birçok öğrencinin astrofiziğe derin bir ilgisi var, ancak bazı nedenlerden dolayı mühendislik alanında bir derece almak zorunda kaldı. Mühendislik öğrencilerinden ve mezunlarından astrofizikçi olma konusunda birçok e-posta alıyorum. Alanı “değiştirebilmelerinin” bir yolu var mı?

Mühendislik öğrencileri için kapılar tamamen kapalı değil. Bir astrofizikçi olmak diğer birçok fizik ve matematik dersinin kalesini gerektirse de, astrofizik sadece bu iki konuyla sınırlı değildir. Mühendislik, evrenin kodunu çözmede çok önemli bir rol oynar.

Mühendisler, büyük uzay teleskopları, radyo astronomisinin temel çizgisi, geziciler, LIGO gibi laboratuarlar da dahil olmak üzere tüm teknolojiyi spesifik olarak inşa ediyorlar. Dolayısıyla astrofizik alanında kariyer yapmak isteyen mühendislik öğrencileri, bu alandaki teknik becerilerini kullanarak bunu yapabilirler.

asit bir örnek vereceğim. Elektrik mühendisliği veya iletişim alanında diploması olan biri olduğunu varsayalım. Bu kişi astrofiziğe geçebilir mi? Evet! Radyo astronomisi alanı mükemmel olacak. Bunun nedeni, radyo astronomisinin elektrik mühendisliğine çok yakın olması ve iletişim, anten, sinyaller vb. İle ilgilenmesidir. Dolayısıyla, kişi böyle bir alan için bir varlık olduğunu kanıtlayabilir.

Enstrümantasyon alanında yüksek lisans derecesi olan insanlar gördüm ve şimdi onlar bir kozmoloji araştırma grubuyla birlikteler. Orada, o kişi gerekli olan araştırmanın mühendislik kısmına katkıda bulunur.

Sorulara Dön