Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Aşırı sıcağa dayanabilecek canlı zamanla evrimlesebilirmi?

Bu platformda çok fazla soru sordugumdan dolayı artık anonim olarak soracağım. Okyanusun 3657 metre altındaki titaniğin demiriyle beslenen mikroorganizma keşfedildi. Sorum şu ki sıcak olan bölgelerde (volkan,gayzer vb. ) yaşayabilecek canlı zamanla evrimlesebilirmi? Bu imkansız mı merak ediyorum.

Arkeler, çok ekstrem durumlarda hayatlarını sürdürürler.

• Aşırı tuzlu
  • Asidik
  • Bazik
  • Aşırı sıcak

şeklinde dört grupta incelenirler. Çoğu canlının enzimleri 40 dereceden sonra çalışmayı yavaşlatıp/durdururken, aşırı sıcakta yaşayan tipteki türler 45 derece ve üzeri sıcaklıklarda yaşayabilirler. Methanopyrus kandleri isimli bir tür 122 derece sıcaklıkta yaşamaktadır.

Puan Ver

1. Taksonomi - 4: Arkeler Arke-Bakteri farkları ve Arke çeşitleri hakkında özet bilgiler.

Elbette mümkün, şuan birçok canlı extrem koşullarda hayatını sürdürebilir. Bunlardan en extrem olanı ise:

Tardigrad!

Tardigrad (su ayısı) canlısı dinozorların ortaya çıkışından da öncesinden bu yana varlıklarını sürdürüyor. Araştırmam neticesinde ''The group includes fossils dating from 530 million years ago, in the Cambrian period'' WİKİPEDİA. Mikroskobik bir canlı olan tardigradlar yaklaşık 300 ila 700 mikrometre boyunda. 150 derece sıcağa ve -272 derece soğuğa dayanabilen tardigradlar, uzayda dahi hayatta kalabilirler. Aynı zamanda bu canlı radyasyondan da etkilenmiyor. Aynı zamanda volkan yakınlarında yaşayabilen karides benzeri canlılar bulunduğuna dair haberler de vardı lakin hiçbirinin doğrulanabilir bir kaynağına rastlamadım.

Aynı zamanda tardigradların extrem sıcaklardakı hayat sürelerini de aşağıda belirttim.(WİKİPEDİA)

Temperature – tardigrades can survive:

• A few minutes at 151 °C (304 °F)
  • 30 years at −20 °C (−4 °F)
  • A few days at −200 °C (−328 °F; 73 K)
  • A few minutes at −272 °C (−458 °F; 1 K)
Puan Ver

1. WİKİPEDİA Tardigrad ile alakalı her türlü bilgiyi referanslı olarak bulabilirsiniz.
  2. BRITANNICA Kısa özet halinde haber bilgi

“Bir tutam onur, her türlü kariyere yeğdir.”
Ralph W. Emerson