Puan Ver
Puan Ver

Antimaddenin enerjisi nereden geliyor? Maddenin tam zıttı olmasına rağmen enerjisi nasıl olabiliyor? Enerjiyi kendine çekmesi gerekmiyor mu?

Boş uzayda izlediğim videoya göre sürekli enerji gidip geliyormuş, bunun entropi ile ya da kuantum dalgalanması ile olan ilişkisi nedir? Ya da şöyle soracak olursam hiçlikte enerji var mıdır?

1. Antimadde dediğimiz şey antiparçacıklardan oluşmuş maddedir.
  2. Antiparçacık her konuda parçacığın zıttı demek değildir. Antiparçacık, ona karşılık gelen parçacığa göre bazı kauntum özellikleri ters olan parçacıktır. Energy, kütle, klasik anlamda bildiğimiz momentum ve açısal momentum gibi kavramlar bu ters olan özelliklere dahil değildir!
  3. Antiparçacıkların parçacıklardan temel farklarının bazı kuantum özellikleri olmasından dolayı, bu parçacıklar normal parçacıklardan çok da farklı değillerdir. Örneğin elektron'un antiparçacığı olan pozitron elektronla hemen hemen aynıdır; tek farkı elektrik yükü eksi değil artı işarete sahiptir. Yani bir proton elektronu çeker fakat protonu iter. Bunun dışındaki enerji momentum gibi özellikleri tıpatıp aynıdır.
  4. Ters olabilecek bir kuantum özelliği olmayan parçacıkların antiparçacığı kendisidir! Örneğin fotonun antiparçacığı gene aynı fotondur.

Kavram kargaşasını kenara koyup antimaddenin ne olduğunu şimdi daha iyi anladığımıza göre başlıktaki üç soruna da cevap verebiliriz:

1. Normal maddenin enerjisi nereden geliyorsa antimaddenin de oradan geliyor.
  2. Antimadde maddenin tam zıttı değil.
  3. Antimaddenin enerjiyi kendine çekmesi gerekmiyor.

“Hiçbir iş, yeterince küçük parçalara bölünebilirse, zor değildir.”
Henry Ford