Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

5g teknolojisinin zararı var mıdır?

Son günlerde 5g teknolojisinin insan sağlığına büyük zararlar verdiği söylentisi yayılıyor. Ben bazı iddiaları ve işin aslını sormak istiyorum. 1. 5g ağının oksijen molekülünü parçalayıp ciğerlere zarar verdiği. 2. 26. 000 bilim adamı bunun zararları konusunda hemfikir olduğu 3. Covid-19 virüsünün 5g teknolojisi yüzünden bu kadar yayıldığı. Şahsen kulağa düzmece geliyor fakat ben 5gnin hali hazırda kanıtlanmış bir zararı var mı bunu sormak istiyorum.

Dünyadaki bazı gruplar 5G’nin insan sağlığına zararlı olduğunu ileri sürerek bu teknolojiye karşı çıkıyor. Aslında 5G ya da beşinci nesil cep telefonu teknolojisi, teknolojik evrimin basit bir parçası. 5G olarak adlandırılan teknoloji 1G, 2G, 3G ve halihazırda kullanılan 4G’yi bir adım öteye taşıyor.

Yüksek hızlarda internet sağlamak amacıyla hayata geçirilen 5G hakkında Dünya Sağlık Örgütü’nün internet sitesinde de bazı bilgiler bulunuyor. Buna göre konu hakkında bugüne kadar birçok araştırma yapıldı, kablosuz teknolojilere maruz kalmanın genel sağlık üzerinde olumsuz bir etkisi ise gözlemlenemedi.

Cep telefonları radyo dalgaları kullanarak iletişim kurmamızı sağlıyor. CDC’nin de belirttiği gibi radyo dalgaları iyonlaştırıcı olmayan radyasyon içeriyor. Gün ışığı ya da mikrodalga fırının da yaydığı iyonlaştırıcı olmayan radyasyon, DNA’ya zarar vermiyor. İyonlaştırıcı olan alfa, beta, gama ve x ışınları ise DNA’da bozulmalara neden olabiliyor.

Elektromanyetik alanlar için maruz kalma sınırlarının belirlenmesi hakkında çalışan Uluslararası İyonlaştırıcı Olmayan Radyasyondan Korunma Komisyonu’nun (ICNIRP) Mart 2020’de açıkladığı ve içinde 5G’ye dair açıklamaların da bulunduğu son raporuna göre, elektromanyetik alanların kansere yol açtığını gösteren bir kanıt yok.

Sonuç olarak 5G’nin yeni koronavirüse sebep olduğuna dair kanıt yok. İddia tüm dünyada yayılan bir komplo teorisinin Türkiye uzantısı. Covid-19 ise şimdilik tespit edilemeyen bir canlıdan insanlara bulaştı. İddiayı en yaygın yanlış bilgi türlerinden uydurma kategorisine yerleştirmek mümkün.

Puan Ver

“Herkes yeteneklidir. İnsanlarda eksik olan, yeteneklerinin götürdüğü karanlık yere gitme cesaretidir.”
Erica Jong