Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

20lik dişlerin çıkması gerekirken üstünde bulunan et neden apoptoz geçirmiyor da diş, eti zorlayarak çıkıyor?

Apoptozis (planlı hücre intiharı), hücre düzeyinde gerçekleşen, organizma bütünlüğünü ve düzenini (homeostazis) korumaya yönelik bir savunma sistemidir. Enerji üretimi kötülşetiğinde, kanserleşme (plansız hücre üremesi) riski (hasar fazlalığından dolayı yaşamda kalmak isteyen hücrenin oksijensiz solunuma adapte olma olasılığı) varsa mitekontri - hücre çekirdeği iletişimi ile hücre yok edilir ve yerine yenisi gelir. Ancak belirttiğimiz gibi bu, hücre seviyesinde gerçekleşir. Bir yetişkinde doku düzeyinde kayıp görülmez. Embriyo gelişiminde parmak araları gibi alanların yok olması gibi durumlar yetişkinlikte yoktur. Bize göre gerekli olan durumlar, evrimsel süreçlerin günümüze gelene kadar birikimleri açısından pek de bir anlam taşımaz. Kendi konforunu, yaşamını diğer türlerden ve hatta türdaşlarından üstün, değerli, mutlak görebilecek bilinç seviyesindeki varlıkların pragmatik benmerkezci gereklilik algıları oldukça sanal sahte ve şımarıkça malesef.

Diş etleri çeşitli dış etkenlerle çekilebildiği gibi, farklı nedenlerle diş üzerinde büyüyebilir de. Burada planlı hücre intiharını gerektirecek önemde bir sorun yoktur biyolojik anlamda. Ne biyoloji, ne de evrimsel mekanizmalar, bizim rahatımız ve konforumuz için çalışmaz.

Puan Ver

“Eğer paranın çevreden daha önemli olduğunu düşünüyorsanız, bir de nefesinizi tutarak paralarınızı saymayı deneyin.”
Guy McPherson