Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

0 kelvin'de ideal gazların elektronları çekirdeğe mi düşüyor?

0 kelvin'de ideal gazların hacimi 0 kabul ediliyor ama böyle bir durum için elektronların çekirdeğe düşmesi gerekir diye düşünüyorum elektro manyetik kuvvet buna engel olmuyor mu bu nasıl mümkün olabilir?

merhabalar Barış Özcan

İdeal gaz, moleküllerin öz hacimlerinin moleküllerin serbestçe dolaştıkları tüm hacim oranı çok küçük olan (yani tüm hacim yanında ihmal edilebilecek kadar küçük kalan), moleküllerinin arasında çekme ve itme kuvvetleri bulunmayan, molekülleri arası çarpışmaların esnek olduğu (enerji kaybı olmayan çarpışma) gaz modelidir. Gerçek durum ele alındığında, hiçbir gaz ideal değildir ve olamaz da sadece bu duruma yaklaşabilir. bu sorunun ilk kısmı.

ikinci kısım sıcaklıkla alakalı. bi kere termodinamik kanunları der ki hiç bir madde mutlak 0 kelvine ulaşamaz. bu ideal gaz denklemleri 0 kelvinlik bir ortama uygun formule edilmedi. daha mantıklı sıcaklıklardaki gaz hareketlerine bakılarak formulize edildi. sorunun 3. kısmı yani 0 kelvinde elektronlar çekirdeğe mi düşer. hayır. 0 derecede mutlak 0 dır yani içinde hiç enerjinin olmamasıdır. 0 kelvinde zaman duruyor desek yanlış söylemiş olmayız. yani elektron dönme hareketi yada çekirdek çekme itme kuvveti yapamaz.

Puan Ver

“Eleştirel düşünce bir angaryadır. Doğuştan veya kolay kolay gelmez. Bu emeğin meyveleri genç zihinlere tattırılmazsa, onlar da hiçbir zaman bu meyveleri hasat etmeyeceklerdir. Her çocuk atomun şaşırtıcılığı ile donatılmalıdır, sihrin esareti ile değil.”
Perry DeAngelis