''Şok'': Dünya'ya Yaşam, Dünya Dışından Gelmiş Olabilir!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Lawrence Livermore Uluslararası Laboratuvarı’nın araştırmacılarının da aralarında bulunduğu bir grup uluslararası bilim insanı yaşamın Dünya’ya gerçekten de dışarıdan gelmiş olabileceğini doğruladı

Grup bir buz karışımına kuyruklu yıldızlarda da görülen şok basıncı uyguladıktan sonra, yaşamın yapıtaşlarından olan birkaç aminoasit üretmeyi başardı. Araştırma 15 Eylülde Nature Geoscience dergisinde yayımlandı.

İlk deneysel onaylama LLNL araştırmacısı Nir Goldman’ın 2010 yılında yaptığı ilk tahmine geldi. Yine 2013 yılında, Rzcereal ve Aztec’in de içinde bulunduğu, LLNL’nin süper bilgisayarlarında simülasyon sergilendi.

Goldman’ın ilk araştırması Dünya’ya milyarlarca yıl önce çarpan buz kuyruklu yıldızların birçok yaşam öncesi yapıtaşlarının veya içlerinde aminoasitlerin de bulunduğu, yapı taşı karışımını oluşturacak etkisi oluğunu buldu. Onun çalışması, su, amino, metanol ve karbon dioksit gibi yıldızlarda da bulunan moleküllerin hammaddelere kaynak olabileceğini ve bu çarpışma ile Dünya prebiyotik kimyanın devamı için enerji kaynağı sunmuş olabileceğini tahmin ediyor.

Yeni araştırma ise Londra Kraliyet Koleji ve Kent Üniversitesi’nden ortaklar Goldman’ın deneyinin benzerini, fırlatıcı hafif gaz ateşleyicisi kullanılarak tipik kuyruklu yıldızımsı buz karışımının içine ateşleyerek yaptı Sonuç: Birçok aminoasit türü oluşturuldu.

“Sonuçlar, bizim çarpışma sonucu oluşan, çarpışma olduğu yerde kendi kendine hayat bileşimi oluşturabilecek prebiyotik materyal sentezi tahminimizi onaylıyor. Bizim çalışmamız, hayatın potansiyel olarak oluşacak olan yerlerin genişlediği, güneş sistemimizde proteinlerin içeriği için ek bir gerçekçi sentetik üretim yolu öneriyor” diyor Goldman.

Kuyruklu yıldızların basit buz ve aminoasit öncüleri bulundurduğu biliniyor. Glisin aminoasidinin Wild-2 kuyruklu yıldızının hediyesi olduğu çoktan kabul edildi.

Goldman’ın asıl çalışması, moleküler dinamikler simülasyonu kullanarak temsili kuyruklu yıldız karışımlarına gezegensel çarpışma sebebiyle geçen şok dalgalarının teorik olarak aminoasit sentezini sürdürebildiğini göstermekti. Bu sentetik mekanizma, dış özellikler ve ya gezegendeki oluşum öncesi kimyasal çevreden bağımsız olan gerçekçi koşullarda çok çeşitlilikte prebiyotik moleküller sağlayabildi.

Goldman “Bu sonuçlar, yaşamın yapıtaşlarının kökeninin anlamakta bizim için önemli bir adım” diyor.

Takım, başka bir güneş sisteminde de oluşmuş olabilecek olan, kuyruklu yıldız çarpmaları ile oluşan içerikle aynı içerikli buz kalıbı buldu. Mesela Satürn’ün bir uydusu olan Enceladus hafif organik ve su karışımı içeriyor. Ekip, yüksek hızla hareket eden kuyruklu yıldızların çarpması, aminoasitlerin de içinde bulunduğu, kompleks organik karışımları oluşturacak şok sentezi için yeterli enerji sağlayacağı sonucuna vardılar.

“Bu, hayatın Güneş Sistemi'nde başlayıp, sistem boyunca yayılmış halde olma ihtimalini artırdı.” diyor Goldman.

Kaynak: Bu yazı ScienceDaily sitesinden birebir çevrilmiştir.

Görsel: DOE/Lawrence Livermore National Laboratory

Eşcinsel Evliliklerine Karşı Olmak İçin 10 Neden!

Arılar ve Bal İle İlgili Gerçekler